صف خرید پالایشی‌ها در روز افت شاخص کل بورس

صف خرید پالایشی‌ها در روز افت شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در پایان بازار با 0٫35 درصد افت و حدودا پنج هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و 386 هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز بازار سهام با افت کمتری نسبت به روز قبل مواجه شد. شاخص کل بورس در پایان بازار با 0٫35 درصد افت و حدودا پنج هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و 386 هزار واحد قرار گرفت.

شاخص هم‌وزن هم با شش هزار واحد منفی و 1٫40 واحد افت در محدوده 415 هزار واحد قرار گرفت. در بازار امروز شپنا و شتران بیشترین تاثیر مثبت و پارسو شستا بیشترین تاثیر منفی را در کلیت بازار گذاشتند.

پربیننده‌ترین نمادهای بازار امروز فسبزوار، کالا و برکت بودند همچنین بیشترین حجم معامله را هم نمادهای خساپا، خودرو و کمند داشتند. ارزش معاملات بورس امروز به هفت هزار و 158 میلیارد تومان رسید.

امروز ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز به بیش از چهار هزار و 830 میلیارد تومان رسید. همچنین حدود 410 میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت حقیقی به حقوقی و رشد بیش از سه درصد 31نماد و افت بیش از سه درصد 410نماد در بازار اتفاق افتاد.

در جریان معاملات بازار امروز گروه نمادهای پالایشی با صف خرید رو به رو شدند و برخی از نمادهای این گروه در کلیت بازار امروز موثر واقع شدند و از افت بیشتر شاخص کل جلوگیری کردند. همچنین محصولات شیمیایی و فلزات اساسی هم روند نسبتا خوبی را در بازار امروز داشتند.

اخبار مهم بورس امروز

_ در مجمع شرکت تکادو امروز گفته شد: عرضه اولیه شرکت احداث معدن تکافر جز برنامه‌های شرکت است و در حال حاضر این شرکت در حال اصلاح ساختار است تا بعد از انجام اصلاحات وارد بازار شود.

_ فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس: اگر روند قیمت‌گذاری اصلاح نشود، خودروسازان زمین‌گیر می‌شوند. خودروسازان گلایه‌ای داشتند مبنی بر اینکه شورای رقابت نباید در قیمت‌گذاری ورود کند و فلسفه این شورا قیمت‌گذاری نبوده، بلکه ایجاد فرصت رقابت است.

تاکید بر سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری به جای دخالت در تصمیم‌گیری، صادرات، انتقاد از وابستگی 50 تا 100 درصدی تولید برخی خودروهای داخلی به واردات با وجود استفاده از انرژی ریالی، ضرورت توجه به کیفیت، جلوگیری از افزایش قیمت، پیگیری طرح عرضه خودرو در بورس، تبدیل خودرو از کالایی سرمایه‌ای به مصرفی، از جمله نقطه نظرات نمایندگان در نشست کمیسیون صنایع و معادن با حضور مدیرعامل ایدرو، ريیس شورای رقابت، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا و نمایندگان قطعه‌سازان بود.

_ ريیس سازمان بورس گفت: وزارت نفت در تعیین نرخ خوراک ملاحظات لازم برای سودآوری پالایشگاه ها را در نظر دارد. بنابراین درست است که قیمت دیر می‌رسد اما خوب می‌رسد.

در مورد پالایشی ها جلسات و نامه‌هایی برای ارسال سریع‌تر اطلاعات صورت‌های مالی صورت گرفته. روش جدیدی که برای شرکت‌های پالایشی به کار گرفته می‌شود محاسبه نرخ نفت بر اساس صادرات است که کمی زمان برخواهد بود ولی در نهایت به سود این صنعت است و دولت هم در پی تقویت سودآوری این صنعت خواهد بود.

کدام نمادها امروز متوقف شدند؟

امروز فسبزوار، دالبر و دارو متوقف شدند و بازگشایی آن‌ها در هفته آینده اتفاق می‌افتد . همچنین در جربان معاملات امروز نمادهای رمپنا، اکالا، تکالا، غدام، ولساپا، اکالا و وپارس بازگشایی شدند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد