قیمت طلا و سکه در بازار امروز 4 مهر / ثبات نسبی در بازار طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در بازار امروز 4 مهر / ثبات نسبی در بازار طلا و سکه

اونس جهانی طلا به دلیل تعطیلی اونس جهانی در بازار امروز بدون تغییر ماند. قیمت طلا 18 عیار امروز یک میلیون و 142 هزار تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی اونس جهانی بدون تغییر ماند. قیمت طلا 18 عیار یک میلیون و 142 هزار تومان ثبت شد.

قیمت سکه 11 میلیون و 750 هزار تومان اعلام شد. قیمت طلا و سکه در بازار امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی و ثبات نسبی در نرخ ارز با تغییرات قیمتی زیادی همراه نبود و به دلیل ثبات در فاکتورهای موثر شاهد ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار طلا بودیم.

بازار طلا و سکه رونق می گیرد

محمد کشتی آرای، نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای آینده گفت: در هفته گذشته بازار طلا و سکه در رکود به سر برد و البته لازم به ذکر است که در ایام صفر این رکود طبق تجربه هر سال وجود دارد اما امسال این امر تشدید شده بود.

این فعال صنفی ادامه داد: به طور کلی در هفته گذشته بازار شرایط آرامی را سپری کرد و حباب سکه حدود 60 هزار تومان کاهش یافت و به رقم 500 هزار تومان رسید.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به آنکه در روزهای آینده اتفاق خاصی به لحاظ اقتصادی و سیاسی رخ نمی‌دهد، در چند روز آینده قیمت طلا و سکه در محدوده کنونی باقی بماند.

ارزش ذاتی سکه در مسیر نزول

بعدازظهر روز گذشته ارزش ذاتی سکه امامی به محدوده 11 میلیون و 300 هزار تومانی رسید، حال آنکه در انتهای هفته قبل در محدوده 11 میلیون و 600 هزار تومان قرار داشت. ریزش ارزش ذاتی فلز گران‌بهای داخلی نشان می‌داد که سکه در بازار نیز تحت فشار نزولی‌ها قرار خواهد گرفت. به گفته فعالان، دلیل اصلی کاهش ارزش ذاتی سکه نزول بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود.

با وجود افت ارزش ذاتی سکه، معامله‌گران همچنان باور دارند که حمایت 11 میلیون و800 هزار تومانی در بازار قوی است. در واقع آنها اعتقاد دارند که فلز گران‌بهای داخلی به راحتی حمایت 11میلیون و 800هزار تومانی را از دست نخواهد داد. در این میان شماری از معامله‌گران باور دارند که روند آتی سکه به حرکات دلار بستگی دارد. در صورتی که اسکناس آمریکایی از محدوده 26 هزار و 800 تومان عقب‌نشینی کند، سکه کار دشواری برای حفظ حمایت 11 میلیون و 800 هزار تومان دارد. هفته گذشته سکه دو روز در محدوده 11میلیون و 790 هزار تومان نوسان کرد، ولی به سرعت به سوی نرخ‌های بالاتر حرکت کرد و نشان داد که به راحتی در مسیر ریزش قرار نمی‌گیرد.

مطالعه بیشتر: ارزش ذاتی سکه در مسیر نزول / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 4 مهر

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد