سهام بمپنا در بورس را بخریم؟

سهام بمپنا در بورس را بخریم؟

امروز 5 خرداد 1401 قصد داریم تا به بررسی وضعیت نماد بمپنا به لحاظ تکنیکالی و بنیادی بپردازیم. این نماد در چه وضعیتی قرار دارد و در روز‌های آینده بورس چه روندی را طی خواهد کرد؟

به گزارش نبض بورس، تحلیلگر: طاهره جهانی | امروز 5 خرداد 1401 قصد داریم تا به بررسی وضعیت نماد بمپنا به لحاظ تکنیکالی و بنیادی بپردازیم. این نماد در چه وضعیتی قرار دارد و در روز‌های آینده بورس چه روندی را طی خواهد کرد؟

شایان ذکر است که این تنها یک تحلیل می باشد و به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید و فروش این سهم نیست. برای خرید یا فروش باید موارد دیگر نیز مورد بررسی قرار گیرد.

تحلیل تکنیکال:

سهم بمپنا بعد از افت قیمتی که داشته، واکنش مثبتی به کف کانال نزولی خود نشان داده و روند رو به رشدی را آغاز نموده است. در حال حاضر قیمت در محدوده مقاومتی و اولین هدف قیمتی در 700 تا 750 تومان قرار دارد. با عبور قیمت از این محدوده مقاومتی، سهم به استقبال اهداف قیمتی بعدی در 810 و 1،000 تومان خواهد رفت. رعایت حدضرر 670 تومان توصیه می‌گردد.

تحلیل بنیادی:

شرکت تولید برق عسلویه مپنا با نماد بمپنا، طرح توسعه نیروگاه به سیکل ترکیبی، 3 واحد بخار هر یک به ظرفیت 160 مگاوات در حال اجرا می‌باشد این طرح جمعا 480 مگاوات به ظرفیت نیروگاه خواهد افزود و موجب افزایش راندمان از 32٪ به 49٪ خواهد شد. در حال حاضر واحد اول بخار وارد مدار شده است و واحد دوم نیز در دست اجرا قرار دارد. مطابق گزارشات 12ماهه، درآمد‌های عملیاتی و سود خالص به ترتیب افزایش 62٪ و 48٪ نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و به ازای هر سهم سود 412 ریالی محقق شده که 48٪ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. رفع تحریم‌ها، تغییر نرخ فروش برق و افزایش راندمان تولید، موجب رشد سودآوری شرکت در آینده خواهد شد. شرکت از نظر فاکتور‌های بنیادی کم‌ریسک ارزیابی می‌شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد