دلار 4200 تومانی فقط برای محصولات تزریقی "دلقما"/ در پی دریافت استاندارد GMP

دلار 4200 تومانی فقط برای محصولات تزریقی "دلقما"/ در پی دریافت استاندارد GMP

مدیرعامل شرکت دارویی و بهداشتی لقمان درخصوص استاندارد‌های GMP خط تولید اظهار کرد: در حاضر خوط تولیدی شرکت فاقد استاندارد GMP بوده و تدابیر لازم جهت دریافت استاندار‌های GMP انجام شده است.

به گزارش بورس نیوز، خسرو داوری، مدیرعامل شرکت دارویی و بهداشتی لقمان درخصوص استاندارد‌های GMP خط تولید اظهار کرد: در حاضر خوط تولیدی شرکت فاقد استاندارد GMP بوده و تدابیر لازم جهت دریافت استاندار‌های GMP انجام شده است.

وی در خصوص فروش شرکت به تفکیک محصولات بیمارستانی و داروخانه‌ای افزود: فروش‌های شرکت تماما به مراکز پخش بوده و تمایزی بین دارو‌های بیمارستانی و داروخانه‌ای نداریم.

مدیرعامل شرکت دارویی و بهداشتی لقمان درباره ممنوعیت واردات دارو‌های خارجی مشابه تولید داخل ادامه داد: از آنجایی که تولیدات شرکت مرتبط با محصولات عمومی داخلی هستند، بنابراین ممنوعیت واردات دارو‌ها تاثیرگذار نخواهد بود.

داوری همچنین، درخصوص مبلغ فروش محصولات جدید بیان کرد: در سال 1399، حدود 8 درصد از مبلغ فروش شرکت را محصولات جدید تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به ثبت دارو‌ها در کشور‌های خارجی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته در کشور‌های عراق و افغانستان برخی از دارو‌ها به ثبت رسیده، اما در سال 1399 شرکت در هیچ کشوری دارو را به ثبت نرسانده و دلیل آن نیز عدم صادرات شرکت به منظور تامین بازار‌های داخلی و نیز جلوگیری سازمان غذا و دارو از صادرات است.

مدیرعامل شرکت دارویی و بهداشتی لقمان درخصوص پیش‌بینی شرکت از حذف کامل دلار 42.000 ریالی توضیح داد: استفاده از دلار 42.000 ریالی فقط برای محصولات تزریقی از قبیل ویال‌ها، سفتریاکسون و سفازولین‌ها استفاده شده است.

داوری درباره محصولات انحصاری شرکت نیز بیان کرد: شرکت در حال حاضر فاقد هرگونه محصول انحصای است.
وی با اشاره به کاهش مقدار تولید و فروش محصولات آنتی‌بیوتیک شرکت در سال 99 ادامه داد: فروش آنتی‌بیوتیک شرکت نسبت به سال گذشته 12.8 درصد کاهش داشته و اثرات این موضوع قابل پییش بینی نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت دارویی و بهداشتی لقمان درخصوص مراحل احداث خط تولید محصول انسولین تاکید کرد: تولید محصول انسولین در مراحل پایانی بوده و پس از دریافت مجوز‌های لازم از سازمان غدا و دارو وارد بازار خواهد شد.

داوری درباره فروش محصولات آزیترومایسین نسبت به سال گذشته گفت: فروش این محصولات نسبت به سال گذشته 34 درصد افزایش یافته و به صورت تقریبی 9 درصد از کل فروش را محصولات آزیترومایسین تشکیل داده است.


  • بیشتر بخوانید:
"دلقما" و موضوع گران شدن 11 قلم دارو

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد