قیمت گوسفند در عید قربان مشخص شد

قیمت گوسفند در عید قربان مشخص شد

افشین صدر دادرس مدیر عامل اتحادیه دام‌سبک با اشاره به اینکه بازار دام تغییر محسوسی نسبت به هفته های قبل نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو دام در سطح استان ها 42 تا 45 هزار تومان بوده که نسبت به روزهای اخیر نوسانات جزيی در بازار رخ داده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان: افشین صدر دادرس مدیر عامل اتحادیه دام‌سبک با اشاره به اینکه بازار دام تغییر محسوسی نسبت به هفته های قبل نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو دام در سطح استان ها 42 تا 45 هزار تومان بوده که نسبت به روزهای اخیر نوسانات جزيی در بازار رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام نداریم، افزود: با توجه به فراوانی عرضه و مشکلات تامین نهاده و کمبود علوفه، تمامی دامداران خواستار فروش هستند.

دادرس ادامه داد: با ازدیاد تقاضا در روز عید قربان برای خرید این‌ احتمال وجود دارد که قیمت هر کیلو دام 2 تا 3 هزار تومان افزایش یابد.

این مقام مسيول با اشاره به اینکه گرانی علوفه علت اصلی تعجیل دامداران در فروش دام به شمار می رود، بیان کرد: با توجه به شرایط خشکسالی، کمبود و گرانی نهاده دامی از مسيولان دولتی انتظار می رود هر چه سریع تر تکلیف خرید دام غیر عشایر و ابلاغیه اخیر وزیر جهاد در خصوص صادرات را روشن کند.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید با نرخ فروش سنخیتی ندارد، بیان کرد: طبق آخرین برآوردهای مرکز پژوهش اقتصادی وزارت‌ جهاد کشاورزی حداقل قیمت تمام شده دام سبک 90 هزار تومان است، در حالی که با نرخ 45 تا 50 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود که دامدار دیگر توان این مقدار زیان را ندارد.

دادرس قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوسفندی را 90 تا 100 هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نرخ فعلی دام زنده، حداکثر قیمت گوشت گوسفندی در مغازه‌ها باید 100 هزار تومان باشد که متاسفانه در شرایط فعلی هر کیلو گوشت گوسفندی در شهرهای بزرگ و کلانشهرها کمتر از 140 تا 150 هزار تومان عرضه نمی‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور ادامه داد: بنابر توصیه های دامپزشکی ذبح دام باید در شرایط بهداشتی انجام شود و مردم باید از کشتار دام در منازل خودداری کنند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد