جولان چینی 2 ستاره در قامت ایتالیایی با کیفیت!

جولان چینی 2 ستاره در قامت ایتالیایی با کیفیت!

چند صباحی می‌شود که شرکت‌های خودروسازی چینی با اتکا به اعتبار برخی برند‌های ورشکت شده اروپایی و استفاده از اسم و رسم آن‌ها سعی می‌کنند تا کیفیت اروپایی را با صنعت چینی ترکیب کنند و با این روش پله‌های ترقی را با سرعت بیشتری بپیمایند.

خواندن 2 دقیقه


به گزارش بورس نیوز، چند صباحی می‌شود که شرکت‌های خودروسازی چینی با اتکا به اعتبار برخی برند‌های ورشکت شده اروپایی و استفاده از اسم و رسم آن‌ها سعی می‌کنند تا کیفیت اروپایی را با صنعت چینی ترکیب کنند و با این روش پله‌های ترقی را با سرعت بیشتری بپیمایند.

در سال‌های گذشته خرید شرکت‌های نامدار اروپایی که به دلایل مالی در شرف تعطیلی قرار داشتند از سوی خودروسازان چینی، بهترین گزینه بوده است تا بتوانند با اعتباری که از پیش به دست آمده پله‌های نردبان پیشرفت در صنعت خودرو را دو تا یکی بالا بروند.

در این میان نمونه‌هایی مانند ام جی وجود داشته که تجربه موفقیت آمیزی برای خودروسازی نوپای چین بوده است و همین موفقیت شرکت‌های نوپا را برای قدم گذاردن در این مسیر مصمم‌تر کرده است.

از این نکته نیز نباید غافل شد که خودروسازان چینی همیشه از این حربه استفاده نمی‌کنند و بسیاری از آن‌ها با تشکیل جوینت ونچر با شرکت‌های نامدار اروپایی و آمریکایی به تولید خودرو مشغول هستند و اتفاقا توانسته اند تا سهم بازار مناسبی نیز نسبت به زمان فعالیت خود در بازار خودرو کسب کنند.

اما خودروسازانی که با استفاده از این حربه معمولا وارد ایران می‌شوند از جمله خودروسازان دست چندمی هستند که حتی در خود چین نیز نتوانسته اند موفقیت چشمگیری کسب کنند و تلاش می‌کنند تا دوره آزمایشی تولید خودرو و کسب تجربه را در بازار‌هایی نظیر ایران به دست آورند چراکه شرکت‌هایی نظیر بی وای دی و ام جی که اتفاقا از جمله موفق‌ترین خودروسازان چینی هستند به واسطه شرایط سیاسی و اقتصادی کشور قادر به ادامه حیات طولانی در کشور ما نیستند.

در این شرایط خودروسازانی نظیر SWM با هدف کسب تجربه با استفاده از روشی که در سطور بالا به آن اشاره شد مشغول فعالیت در ایران هستند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد