ساخت 6 هزار مگاوات تجهیزات خورشیدی در کشور آغاز می‌شود

ساخت 6 هزار مگاوات تجهیزات خورشیدی در کشور آغاز می‌شود

ريیس سازمان انرژی­‌های تجدیدپذیر با اشاره به اینکه به زودی ساخت 6 هزار مگاوات تجهیزات خورشیدی در سال آغاز خواهد شد، گفت: توسعه 1500 مگاواتی تجهیزات نیروگاه خورشیدی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، محمود کمانی، ريیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق با اشاره به اینکه به زودی ساخت 6 هزار مگاوات تجهیزات خورشیدی در سال آغاز خواهد شد، گفت: توسعه 1500 مگاواتی تجهیزات نیروگاه خورشیدی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: طی 15 سال گذشته میانگین توسعه انرژی در دنیا 20 درصد انرژی تجدیدپذیر و 80 درصد انرژی‌های فسیلی بود و در سال گذشته این عدد به 83 درصد انرژی تجدیدپذیر و 17 درصد انرژی فسیلی تبدیل شده و این موضوع به این معنا است که در برخی از کشورها 100 درصد توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر وجود داشته و هیچ گونه توسعه‌ای در حوزه انرژی‌های فسیلی اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای توسعه 35 هزار مگاوات در کشور ادامه داد: 10 هزار مگاوات از این میزان نیروگاه تجدیدپذیر است که فرآیند این برنامه از سوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق در حال اجرا است.
کمانی تصریح کرد: بحث توسعه تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی در دستور کار قرار دارد به طوری که در حال حاضر حدود 1500 مگاوات کارخانه ساخت تجهیزات با پیشرفت حدود 60 درصدی، در دست ساخت است و به زودی ساخت 6 هزار مگاوات تجهیزات خورشیدی در سال آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد