سقوط آزاد قیمت نفت/ غول‌های نفتی چین از بورس نیویورک...

سقوط آزاد قیمت نفت/ غول‌های نفتی چین از بورس نیویورک...

انرژیبا تیره‌وتار شدن چشم‌انداز تقاضا در بازارهای جهانی قیمت نفت شروع به سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفته گذشته برای بازار نفت بسیار حساس و پرتلاطم بود و در حالی که در پایان هفته افزایش تقاضا رقم خورد اما در روزهای ابتدایی روند تقاضا بسیار کاهشی شد و چشم‌انداز تقاضا نیز تیره‌وتار شد و سقوط قیمت‌ها در بازار نفت شدت گرفت.

هر بشکه نفت خام وست تگزاس از ابتدای روز 2 دلار و 25 سنت ارزان شد و 92 دلار و 9 سنت قیمت خورد و هر بشکه نفت خام برنت نیز یک دلار و 45 سنت ارزان شد و 98 دلار و 15 سنت قیمت خورد.

یکی از جالب‌ترین تحولات جهان‌بینی متفاوت اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی بوده است.

اوپک پیش‌بینی تقاضای خود را برای سال 2022، در این هفته، 260 هزار بشکه دیگر در روز به دلیل فشارهای رکودی کاهش داده است، در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی چشم‌انداز خود را افزایش داده است و به طور موثر استدلال می‌کند که افزایش قیمت گاز مشوق استفاده بیشتر از نفت خام خواهد بود.

آژانس بین المللی انرژی تقاضای نفت برای سويیچینگ گاز را افزایش داد. برخلاف اوپک، آژانس بین‌المللی انرژی چشم انداز خود را برای تقاضای نفت خام در سال 2022 با 380 هزار بشکه در روز به 2.1 میلیون بشکه در روز افزایش داد، با این استدلال که تغییر گاز به نفت باعث تقویت بازارهای نفتی نگران رکود خواهد شد.

از طرف دیگر آلمان احیای نورد استریم 2 را رد کرد. دولت آلمان ایده راه اندازی خط لوله نورد استریم 2 با ظرفیت 55 میلیارد متر مکعب در سال را برای افزایش جریان گاز رد کرد.

غول‌های چینی خروج از بورس نیویورک را آغاز کردند

پنج شرکت دولتی چینی از جمله شرکت‌های بزرگ نفتی سینوپک و پتروچاینا اعلام کردند که از فهرست بورس نیویورک خارج می‌شوند زیرا اختلافات دیپلماتیک آمریکا و چین در منافع تجاری موج می‌زند.

223227

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد