اثرگذارترین اخباری که قبل از معاملات بورس امروز 28 تیر باید بدانید

اثرگذارترین اخباری که قبل از معاملات بورس امروز 28 تیر باید بدانید

روز گذشته بازار سرمایه با ریزش هشت هزار واحدی به کار خود پایان داد و شاخص کل در نهایت در کانال یک میلیون و 302 هزار واحد قرار گرفت. باید دید امروز چه خبرهایی روند بازار را تغییر می‌دهند.

ه گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته بازار سرمایه با ریزش هشت هزار واحدی به کار خود پایان داد. شاخص کل در نهایت در کانال یک میلیون و 302 هزار واحد قرار گرفت. همچنین عمده نمادهای شاخص‌ساز بازار تحرکات منفی را از خود نشان دادند.

سیگنال‌هایی مثل طول کشیدن مذاکرات برجام، ابهامات انتخاب تیم اقتصادی دولت جدید بر ابهامات بازار سهام افزوده است. به عقیده بسیاری از کارشناسان بازار سهام توقع بازدهی بالا از بازار سرمایه در حال حاضر غیر ممکن است. به دلیل نبود نقدینگی در بازار مجبور به چرخش سرمایه در بازار هستیم و همه گروه‌ها نمی‌توانند همزمان با هم روندی متعادل داشته باشند. اما امروز چه خبرهایی می‌توانند روند بازار را تغییر دهد؟

_ بلومبرگ: وزیران نفت و انرژی اعضاء اوپک پلاس امروز دیدار می‌کنند که این موضوع از حل شدن احتمالی اختلاف عربستان و امارات متحده عربی حکایت دارد.

_ روز گذشته مجوز برگزاری دو مجمع بانک تجارت، و بانک صادرات از طرف بانک مرکزی صادر شد.

_در مجمع روز گذشته مورخ 27 تیر 1400 همراه اول افزایش سرمایه از مبلغ 19.200 میلیارد ریال به مبلغ 47.200 میلیارد ریال (معادل 146 درصد) از محل از محل اندوخته مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها. مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

_ ريیس کانون سراسری بتن آماده گفت: موضوع افزایش قیمت سیمان باعث ایجاد تورم بالایی در مسکن می‌شود و هزینه ساخت مسکن را 30 درصد افزایش می دهد.

_ بعد از 16 سال توقف، مجوز تاسیس کارگزاری‌ها به منظور کمک به بازار سهام توسط سازمان بورس به تصویب رسید.

_ طی توافق وزارت‌خانه‌های صمت و نیرو، کارخانه‌های تولید سیمان از ساعت 24 تا 8 صبح با 100 درصد توان و در طول روز با 30 درصد توان به فعالیت خواهند پرداخت و با این روند در چند روز آینده مشکل کمبود سیمان به صورت کامل حل خواهد شد.

_ بر اساس گزارش نماگرهای اقتصادی سال 1399 بانک مرکزی، بدهی دولت به بانک مرکزی در سال گذشته با 50 درصد رشد به 115 هزار و 220 میلیارد تومان رسیده است.

_ ريیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص اعتبار هزار و 150 میلیارد تومانی برای رفع مشکلات خوزستان خبر داد که 50 درصد آن، امروز از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده شده است.

_ شرکت مهندسی و ساخت تجهیزات سپاهان مپنا از زیر مجموعه های رمپنا در 12ماهه 531 میلیارد ریال سود خالص داشته است.

_ جفری گوندلاچ، مدیرعامل شرکت دابل لاین کپیتال پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت‌کوین به زیر 23 هزار دلار ریزش می‌کند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد