نقدینگی برای بورس از نان شب واجب تر / درجا زدن بازارسهام در نقطه صفر

نقدینگی برای بورس از نان شب واجب تر / درجا زدن بازارسهام در نقطه صفر

بازار سهام در آخرین روز معاملاتی این هفته با نماگرهایی سبزپوش در حالی به کار خود پایان داد که همچنان حجم و ارزش معاملات در نازل‌ترین سطح ممکن قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، بازار سهام در آخرین روز کاری خود درحالی شاهد سبز پوش شدن نماگرهای منتخب خود به مدد حمایت حقوقی‌ها از سهم‌های شاخص ساز بود که معامله گران بازار سهام در واکنش به روند تکنیکالی شاخص بورس، به دنبال شناسایی بازدهی‌های نوسانی در ریز موج‌های چارتیستی بودند.

با این همه تداوم تضعیف حجم و ارزش معاملات بازار سهام برای اغلب معامله گران حقیقی نشاندهنده فرصت فروش در روزهای سبز بازار است. بازاری که با وجود ارزندگی قیمت سهام و انتشار گزارش‌های عملکردی جذاب در برخی گروه‌ها اما ضعف نقدینگی را سیگنالی برای نقد کردن سهام و پارک پول در حاشیه بازار سرمایه تا اطلاع ثانوی می‌داند.

با این همه امروز در اغلب نمادهای معاملاتی همچون شستا معاملات متعادل در محدوده صفر تابلو حاکم شد هرچند که کمک ضعیف بازرگردان ها و حقوقی‌ها در تداوم این روند متعادل با وجود رخوت و سکون حاکم بر فضای کلی معاملات بازار سهام قابل کتمان نبود.

به گزارش مهر، طی امروز چهار شنبه 29 تیر ماه 1401 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش 3002 واحدی به یک میلیون و 471 هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با افزایش 2103 واحدی عدد 403 هزار و 781 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با 1396 واحد افزایش به رقم یک میلیون و 109 هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 8 هزار و 531 واحد افزایش، به عدد 2میلیون و 868 هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز 3 میلیارد و 477 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در 219 هزار و 679 نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر 3 هزار و 483 میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با 79 واحد کاهش به رقم 19 هزار و 539 واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری یک میلیارد و 412 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از 5 هزار و 351 میلیارد تومان معامله شد.

اصلی ترین نمادهای تاثیر گذار بر رشد امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای "شپدیس" با 567و احد، "شستا" با 412 واحد و "مبین" با 403 واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی "کگل" با 352 واحد، "فخوز" با 211 واحد و "کچاد" با 210 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد