دلیل اختلاف قیمت سیمان از بورس کالا تا بازار

دلیل اختلاف قیمت سیمان از بورس کالا تا بازار

سخنگوی وزارت صمت گفت: دلیل اختلاف قیمت سیمان از بورس کالا تا بازار، هزینه‌های حمل، مالیات بر ارزش افزوده و سود خرده...

به گزارش خبرگزاری برنا، امید قالیباف‌ درباره دلیل اختلاف قیمت سیمان از بورس کالا تا بازار، اظهار داشت: هر چقدر کالایی در زنجیره‌های مختلف اقتصاد مورد استفاده قرار بگیرد تنظیم بازار آن کالا بیشتر مورد توجه وزارت صمت است که از جمله این کالاها باید به سیمان اشاره کرد.

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: سال گذشته در این ایام به دلیل کمبود و قطع برق، قیمت هر کیسه سیمان از 100 هزار تومان بیشتر شد لذا در آن مقطع برای تنظیم بازار این کالا وزارت صمت بستر عرضه سیمان در بورس کالا را فراهم کرد و عرضه این کالا به‌صورت کامل در بورس کالا انجام شد و در نتیجه قیمت هر کیسه سیمان به 25 هزار تومان کاهش یافت.

وی با اشاره به افزایش قیمت سیمان در چند هفته پیش، گفت: قیمت سیمان به حدود 80 هزار تومان افزایش یافت و لذا این بار هم با استفاده از همان ساز و کار زیر ساختی که در سال گذشته بازار سیمان تنظیم شد یعنی استفاده از بستر بورس، باز هم بازار سیمان تنظیم شد و با عرضه هفتگی بیش از یک میلیون و 200 هزار تن سیمان در بورس کالا قیمت هر پاکت سیمان به 36 هزار تومان کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه اکنون قیمت هر پاکت سیمان در بازار 52 هزار تومان است، گفت: قیمت هر پاکت سیمان در بورس کالا بدون احتساب ارزش افزوده، هزینه حمل و نقل و سایر هزینه‌ها است.

قالیباف اظهار داشت: بنابراین با احتساب 9 درصد افزایش افزوده و 15 درصد هزینه حمل و 15 درصد سود خرده فروشی قیمت هر پاکت سیمان در بازار به 52 هزار تومان می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد