وام 200میلیون تومانی با سود 5 درصد بگیرید

وام 200میلیون تومانی با سود 5 درصد بگیرید

براساس جدیدترین اظهارات مسيولین، تعداد وام‌هایی که برای مسکن به روستاییان پرداخت می‌شود به سه عدد رسید. ساکنان روستا می‌توانند در سه سطح 100، 200 و 250 میلیون تومانی وام مسکن بگیرند.

تجارت نیوز: اکبر نیکزاد در مراسم معارفه مدیرکل جدید بنیاد مسکن گیلان از پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی خبر داده است. این وام با سود پنج درصد و بازپرداخت 20 ساله داده می‌شود.

با این اظهارات او در واقع روستایی‌ها سه نوع وام مسکن می‌توانند بگیرند.

وام 200 میلیون تومانی

اولین وام همین وامی است که ريیس بنیاد مسکن جزيیات آن را گفته است. مبلغ این وام 200 میلیون تومان است. با توجه به این که اقساط این وام باید 20 ساله (240 ماهه) بازپرداخت شود و نرخ سود آن نیز پنج درصد در نظر گرفته شده است، هر قسط آن یک میلیون و 320 هزار تومان برآورد می‌شود.

وام 250 میلیون تومانی

وام 250 میلیون تومانی در قالب طرح مسکن ملی به روستاییان داده می‌شود، یعنی فردی که در روستا زندگی می‌کند و در این طرح ثبت‌نام کند مشمول وام 250 میلیون تومانی می‌شود.

براساس اظهارات مدیران وزارت راه، نرخ سود وام در طرح جهش مسکن مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار 18 درصد است. زمان بازپرداخت این وام نیز 20 ساله(240 ماهه) است، بنابراین اقساط آن سه میلیون و 858 هزار تومان محاسبه می‌شود.

از آنجایی که یکی از مجریان طرح جهش مسکن سازمان بنیاد مسکن است، احتمالا به روستاییانی که در این طرح شرکت می‌کنند در دو سطح وام پرداخت شود؛ یعنی به برخی از افراد وام 200 میلیون تومانی با سود پنج درصد و برخی دیگر وام 250 میلیون تومانی با سود 18 درصد پرداخت شود. احتمالا بیشتر روستاییان وام با سود پنج درصد دریافت کنند.

وام 100 میلیون تومانی

خرداد ماه امسال بود که دولت قبل افزایش وام مسکن روستایی به 100 میلیون تومان را به وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن ابلاغ کرد. این وام در سال گذشته 50 میلیون تومان بود.

قبلا مدت بازپرداخت این تسهیلات 15 ساله بود که به 20 سال افزایش یافته است. همچنین با توجه به این که نرخ سود این وام 5 درصد است بنابراین اقساط ماهیانه آن به 660 هزار تومان می‌رسد.

علت کمتر بودم وام 100 میلیون تومانی نسبت به دو وام دیگر احتمالا به این موضوع طرح جهش مسکن مربوط می‌شود.

local_offerبرچسب‌ها:

آخرین اخبار بورس و اقتصاد