انس جهانی به کانال 1800 دلار بازگشت / طلا چقدر گران شد؟

انس جهانی به کانال 1800 دلار بازگشت / طلا چقدر گران شد؟

طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته با 12 هزار تومان افزایش به یک میلیون و 92 هزار تومان رسید. بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران می‌گوید در بخش سیاسی قرار بود گشایش‌هایی حاصل شود اما اخبار مثبتی در حوزه بین‌الملل به گوش نمی‌رسد. از این‌رو طلا و سکه واکنش منفی نشان داد و گران شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، طلا و سکه دوباره گران شد. به گفته بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران علت افزایش قیمت طلا در بازارهای داخلی به افزایش تقاضا در آستانه روز پدر، بالا رفتن انس جهانی طلا و دلار مربوط است. پیش‌بینی می‌شود با افزایش میزان تقاضا طلا دوباره روند صعودی داشته باشد.

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار و عقب‌نشینی بازده اوراق خزانه، به بالاترین حد یک هفته اخیر صعود کرد. انس جهانی امروز با 22 دلار افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت یک هزار و 812 دلار معامله شد.

در گزارش رویترز، تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: «طلا در دوران پاندمی که سرمایه‌گذاران به دنبال پناهگاه امن دارایی بودند، به خوبی پشتیبانی شد اما اوضاع در حال تغییر است و آغاز رشد نرخ‌های بهره باعث می‌شود سرمایه‌گذاران دوباره به اوراق قرضه علاقمند شوند.»

آیا ممکن است روند صعودی قیمت طلا مقطعی باشد؟ سید محمود فضل آذر شریبانی به تجارت‌نیوز می‌گوید: در بخش سیاسی قرار بود گشایش‌هایی حاصل شود اما اخبار مثبتی در حوزه بین‌الملل به گوش نمی‌رسد. از این‌رو طلا و سکه واکنش منفی نشان داد و گران شد.

او توضیح می‌دهد امیدواریم در روزهای پایان سال بانک مرکزی بتواند بازار ارز را کنترل کند تا در بازار طلا و سکه به ثبات قیمت برسیم. در غیر این صورت چنانچه قیمت ارز افزایش یابد، بازار طلا هم نوسان دارد.

قیمت انواع سکه چه تغییری کرد؟

با افزایش قیمت دلار بازار طلا چه تغییری کرد؟ فضل آذر شریبانی در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای 18 عیار با 12 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت یک میلیون و 92 هزار تومان رسید. قیمت سکه طرح جدید نسبت به روز گذشته 160 هزار تومان افزایش یافت و با قیمت 11 میلیون و 360 هزار تومان معامله شد.

نیم سکه نسبت به دیروز تغییری نکرد و با قیمت 6 میلیون و 400 هزار تومان فروخته شد.

تقاضا برای ربع سکه کمتر شد و این قطعه سکه با 50 هزار تومان کاهش با قیمت 4 میلیون و 50 هزار تومان داد و ستد شد. سکه گرمی هم تغییری نکرد و با قیمت 2 میلیون و 400 هزار تومان معامله شد و حباب سکه هم به 730 هزار تومان رسید.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا فردا 5 اسفند/ طلا در بهار 1400 چه می‌شود؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد