تحلیل تکنیکال و بنیادی فارس | صعود فارس در گرو عبور از این قیمت!

تحلیل تکنیکال و بنیادی فارس | صعود فارس در گرو عبور از این قیمت!

فارس معاملات امروز را از محدوده ی صفر تابلو آغاز کرد و به مرور با بهبود طرف تقاضا و جو مثبتی که در کلیت بازار بود قیمت بالاتر رفت تا اینکه در یک ساعت پایانی بازار به صف خرید نشست.

به گزارش نبض بورس، فارس معاملات امروز را از محدوده‌ی صفر تابلو آغاز کرد و به مرور با بهبود طرف تقاضا و جو مثبتی که در کلیت بازار بود قیمت بالاتر رفت تا اینکه در یک ساعت پایانی بازار به صف خرید نشست و تا پایان بازار صف خرید خود را حفظ کرد. در نهایت سهم با معامله 42 میلیون برگه سهم و پایانی 4.5 درصد مثبت بسته شد.

تحلیل بنیادی فارس | خالص ارزش دارایی‌های هر سهم چقدر است؟

در بررسی خالص ارزش دارایی‌های هر سهم هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس باید سراغ پرتفوی بورسی و غیر بورسی آن رفت.

پرتفوی بورسی:
مهمترین شرکت‌های بورسی آن عبارتند از؛ پتروشیمی پارس، پتروشیمی نوری، مبین انرژی خلیج فارس، پترول و پتروشیمی تندگویان. ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت 157 همت و ارزش افزوده بورسی شرکت مبلغ 151 همت می‌باشد.

پرتفوی غیر بورسی:
ارزش برآوردی پرتفوی غیر بورسی شرکت 254 همت و ارزش افزوده غیر بورسی شرکت مبلغ 235 همت می‌باشد.

بدین ترتیب NAV هر سهم فارس 1490 تومان و نسبت P/NAV روز شرکت 63 درصد می‌باشد.

تحلیل تکنیکال فارس | صعود فارس در گرو عبور از 1000 تومان!
 

فارس در چند ماه گذشته درون یک کانال ساید بدون نوسان خاصی بوده است و به نظر نمی‌رسد که در چند ماه آینده هم نوسان خاصی داشته باشد مگر اینکه موفق شود از مرز روانی 1000 تومان با قدرت عبور کند و بالای آن تثبیت شود. اما نکته مثبت سهم در بررسی نموداری این است که قیمت از محدوده‌ کف کانال صعودی بلند مدت برگشته است و می‌توان به صعود قیمت در روز‌های آتی امیدوار بود، اما قبل از آن قیمت باید بتواند از سد مرز روانی 1000 تومان که قبلا گفته شد عبور کند.

عبور از خط روند نزولی در اندیکاتور RSI در روز‌های پیش رو می‌تواند اتفاق خوبی برای سهم باشد و سیگنال مهمی برای پایان اصلاح در سهم است. محدوده‌ کف قبلی در 800 تومان حمایت جدی سهم محسوب می‌شود.

 
 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد