پرداخت 75 درصد مطالبات چایکاران

پرداخت 75 درصد مطالبات چایکاران

ريیس سازمان چای کشور گفت: با پرداخت 488 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران، تاکنون 75 درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  حبیب جهانساز، در توضیح آخرین وضعیت خرید تضمینی چای از چایکاران گفت: تاکنون 113 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده که ارزش آن بالغ بر 640 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به پرداخت 488 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گفت: تاکنون 75 درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

ريیس سازمان چای کشور اظهار داشت: باتوجه به برداشت 113 هزر تنی برگ سبز چای از چایکاران دو استان گیلان و مازندران، تولید برگ سبز چای نسبت به سال گذشته با رشد 25 درصدی روبرو بوده است.

جهانساز با بیان مصرف سالانه 100 هزار تن چای خشک در کشور گفت: با اشاره به مصرف سالانه 100 هزار تن چای خشک در کشور گفت: 30 هزار تن از چای خشک مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود که در سال جاری تاکنون 25 هزار و 433 تن چای خشک در کشور تولید شده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود چین برگ سبز چای تا 30 مهرماه ادامه یابد و تا آن زمان احتمالا میزان برداشت برگ سبز چای به 140 هزار تن برسید.

ريیس سازمان چای کشور در توضیح روند پرداخت تسهیلات به چایکاران گفت: از ابتدای سال 1400 تاکنون 13 میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران پرداخت شده است که با توجه به از ابتدای سال تاکنون فصل به زراعی باغات را نداشتیم تمام تسهیلت پرداختی سرمایه در گردش بوده است.

جهانساز گفت: پیش بینی می‌شود تسهیلات به زراعی باغات، تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیلات بهسازی کارخانجات و خرید ماشین آلات کشاورزی تا پایان سال 1400 به 60 هزار میلیارد تومان برسد.

رکود در بازار چای با ادامه شیوع ویروس کرونا

وی در توضیح قیمت چای خشک در کارخانجات و خرده فروشی‌ها گفت: باتوجه به قرارگیری در فصل برداشت چای و تولید حداکثری چای در این فصل و کاهش رفت و آمد به واسطه شیوع ویروس کرونا قیمت چای درحال حاضر در رکود به سر می‌برد.

ريیس سازمان چای کشور تاکید کرد: قیمت هر کیلو چای در خردا فروشی بازار باتوجه به نوع و کیفیت بین 60 تا 100 هزار تومان است و قیمت فروش هرکیلو چای در کارخانجات بین 48 تا 50 هزار تومان است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد