درخواست ارمنستان از ایران برای تولید مشترک دارو و تجهیزات پزشکی

درخواست ارمنستان از ایران برای تولید مشترک دارو و تجهیزات پزشکی

معاون وزیر اقتصاد ارمنستان گفت: ارمنستان آماده تولید مشترک دارو با ایران است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تریان معاون وزیر اقتصاد ارمنستان در نشست کارگروه مشترک صنعت، معدن و تجارت ایران و ارمنستان گفت: در 5 ماه ابتدایی سال 2020 مبادلات تجاری 33 درصد رشد داشته است .

معاون وزیر اقتصاد ارمنستان ضمن استقبال از تاسیس مرکز تجاری ایران در ایروان خواستار اعزام هیات‌های تجاری و داروسازی از ایران به ارمنستان شد و افزود: ارمنستان آماده تولید مشترک دارو با ایران است.

وی بیان داشت: دو کشور فهرست داروهای تولید خود را به طرف مقابل ارايه کرده و هر یک نسبت به واردات داروهای مورد نیاز از کشور مقابل اقدام کند که این پیشنهاد مورد استقبال طرف ایرانی قرار گرفت.

معاون وزیر اقتصاد ارمنستان همچنین از حضور شرکت‌های ایرانی در اکتشاف، استخراج و تولید مواد معدنی در ارمنستان استقبال کرد.

وی مهمترین فعالیت مشترک با ایران را در حوزه های دارویی، صنایع غذایی و صنایع معدنی خواند و گفت: ایران همکار راهبردی ماست و همکاری‌های دو کشور بر اساس آمار، روبه رشد است.

در ادامه این نشست علیرضا پیمان پاک ريیس سازمان توسعه تجارت ایران نیز بر آمادگی ایران برای حضور در شهرک‌های صنعتی مشترک تاکید کرد و در مورد صدور ضمانت نامه برای تجار دو کشور گفت: تجار دو کشور به صندوق ضمانت معرفی می شوند تا برای کالاهای صادراتی آنها ضمانت نامه صادر شود. این عمل می تواند خیال طرفین را از معامله با تجار واجد صلاحیت راحت کند.

پیمان پاک همچنین از آمادگی ایران جهت معرفی شرکت‌های برتر در حوزه خدمات فنی و مهندسی برای شرکت در مناقصات پروژه های عمرانی و حضور شرکت های صنایع معدنی جهت استخراج، اکتشاف و تولید مواد معدنی در ارمنستان خبر داد.

وی هدف دولت سیزدهم را گسترش و توسعه همکاری‌ با همسایگان اعلام کرد و با اشاره به سفر اخیر وزیر صمت به ارمنستان گفت: یکی از موضوعات اصلی در معرفی تجار دو کشور به یکدیگر موضوع احداث مراکز تجاری است که قرار است خدمات مختلفی به تجار از قبیل ارايه خدمات ضمانتی، معرفی تجار، خدمات پولی و بانکی به تجار کشور ارايه کنند.

ريیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به درخواست طرف ارمنستانی جهت اعزام هیات های تجاری و دارویی به ارمنستان از آمادگی اعزام این هیات ها بعد از افتتاح مرکز تجاری ایران در ایروان خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد