کونوس ایکس؛ رمزارزی به دور از نوسانات خطرناک بازار

کونوس ایکس؛ رمزارزی به دور از نوسانات خطرناک بازار

ارز دیجیتال کونوس ایکس در ماه های گذشته افزایش قیمت قابل توجهی را کسب کرده و در محدوده 91 دلاری قرار دارد.

خواندن 6دقیقه

به گزارش بورس نیوز، کونوس ایکس با نماد (CCXX) که روندی پایدار را در پی دارد، در ماه های گذشته رشدی قابل توجه را کسب کرده و در حال افزایش سهم خود از کل ارزش بازار رمزارزها در جهان است.

نگاه به نمودار قیمتی کونوس ایکس نشان می‌دهد که قیمت این رمز ارز در طول 3 ماه اخیر از روندی با ثبات برخوردار بوده است و این در شرایطی است که بازار رمزارزها روزهای پرنوسانی را طی کرده است.

این ثبات قیمتی می تواند نشان از آن داشته باشد که این ارز از جریان های بازاری و سوداگرانه سایر رمرزارزها به دور است. چنین رویکردی می تواند نشان از آن داشته باشد که کونوس ایکس در راستای اهداف خود حرکت می کند.

این در شرایطی است که در بسیاری از رمزارزها در هفته های گذشته شاهد آن بوده ایم که به دلیل فعالیت نهنگ ها در اقدامات سوداگرانه و خبرسازی های پی در پی، قیمت این رمزارزها با نوسانات شدیدی همراه شده است که این نوسانات تنها به ضرر مردم بوده است.

با این وجود در چنین شرایطی نیز قیمت کونوس ایکس از ثبات مطلوبی برخوردار بود و نگاه به چارت قیمتی آن نشان می دهد که این رمزارز می تواند گزینه ای مناسب برای امور کاربردی در صنعت رمزارز و بلاک چین و رمزارز باشد.

این در حالی است که با توجه به نقشه راهی که برای این رمز ارز در نظر گرفته شده و تقاضای قابل توجهی که برای آن در بازار وجود دارد، با وجود تازه وارد بودن این رمزارز به بازار ارزهای دیجیتال، کارشناسان به آینده آن امیدوارند.

کونوس ایکس چیست؟

کونوس ایکس (CCXX) نخستین سکه بانک‌پذیر بوده که از الگوریتم اثبات کار بهره می‌برد. در فاز اول ارايه این رمزارز، حدود 18،300،000 سکه ارايه شدند.

فرایند استخراج کونوس ایکس به این صورت است که اگر بلوک جدید بیش از 2 دقیقه پس از ایجاد بلوک پیشین ثبت شود، به اندازه 0/35 سکه پاداش دریافت خواهد کرد. بلوک های دیگر پاداشی دریافت نخواهند کرد. بدین ترتیب در طول روز حداکثر تعداد 25 سکه می توانند تولید شوند.

اما در نظر داشته باشید که صدها سال طول خواهید کشید تا تمام سکه های کونوس ایکس استخراج شوند و به 21،000،000 برسند. به عنوان مثال اگر استخراج این رمزارز با نهایت قدرت به کار خود ادامه دهد در طول صد سال آینده تنها 900،000 کونوس ایکس دیگر تولید خواهند شد.

جزییات استخراج کونوس ایکس به این صورت می باشند؛ همانطور که پیشتر به آن اشاره شد، الگوریتم اصلی مورد استفاده اثبات کار می باشد. اما به دلیل به کارگرفتن برخی ویژگی ها و پیش شرط های دیگر برای استخراج، می توان گفت که الگوریتم مورد استفاده در شبکه بلاکچین کونوس ایکس ترکیبی از اثبات کار و اثبات سهام می باشد.

از جمله دیگر مزیت های کونوس ایکس (CCXX) می توان به این مورد اشاره داشت که اگر کونوس ایکس را بیش از یک سال در کیف پول استیکینگ (staking wallet) نگهداری کنید به اندازه 5 درصد سود استیکینگ دریافت خواهید کرد. همچنین در صورتی که این سکه را بیش از 6 ماه در این کیف پول نگهداری کنید سکه های شما به میزان 2 درصد افزایش پیدا خواهند کرد.

به علاوه، همانطور که به آن اشاره شد، کونوس ایکس نخستین سکه بانک پذیر می باشد. کونوس پلتفرم نخستین شرکتی‌ست که سکه ای ایجاد کرده که می توانید آن را از بانک محل خود خریداری کنید. در هر جای دنیا و از هر بانکی استفاده می کنید، با مشاور خود صحبت کرده و با استفاده از شماره ISIN سويیس کونوس ایکس خریداری کنید.

اما شاید یکی از مهترین نکات در مورد کونوس ایکس بروزرسانی نقشه راه یا رودمپ آن می باشد. برخی ویژگی ها به کونوس ایکس و شبکه بلاکچین آن افزوده خواهند شد که این سکه را بیش از پیش ارزشمندتر خواهند ساخت.

هنگامی که این بروزرسانی به انجام رسد، ویژگی های زیر به این رمزارز اضافه خواهند شد:
Counos Layer:

این پروتکل بر روی شبکه بلاکچین کونوس ایکس افزوده خواهد شد و بر اساس این پروتکل، شبکه بلاکچین کونوس ایکس قادر خواهد بود تا دارایی های دیجیتالی مانند توکن ایجاد کند. کد منبع Counos Layer از کد منبع Omni Layer فورک گرفته شده است. Counos Layer را می توان بر روی شبکه بلاکچین رمزارزها اضافه کرد تا قابلیت تولید دیگر دارایی های دیجیتال مانند توکن به شبکه داده شود.

سیستم صدور مدرک:

با کمک این سیستم می توان از شبکه بلاکچین کونوس ایکس بهره برد تا انواع و اقسام مدارک را صادر کرد، مدارکی از جمله مدارک دانشگاهی، مدارک گمرکی، مدارک حمل و نقل، مدارک مربوط به احراز هویت، و غیره. شبکه بلاکچین کونوس ایکس یک دفتر ثبت عمومی غیرمتمرکز در اختیار می گذارد که ذخیره سازی انواع مدارک را به شکلی امن، مستقل، و غیرقابل تغییر ممکن می سازد.

سیستم انتخابات:

این ویژگی برگزاری انتخابات و مکانیزم رای گیری را بر اساس شبکه بلاکچین کونوس ایکس ممکن می سازد. شبکه بلاکچین CCXX برگزاری انتخابات را به قابل اطمینان ترین و آشکارترین شکل ممکن عملی می سازد. روش عملکرد این سیستم بر این اساس است که هر تراکنش کونوس ایکس با یک رای توسط هر رای دهنده تطابق پیدا کند. به عنوان مثال هر رای با انجام تراکنش 0.005 سکه کونوس ایکس می تواند به انجام رسد. بنابراین، با توجه تعداد واجدین شرایط رای دهی یک منبعی از سکه کونوس ایکس ایجاد می شود و از این رو، هیچ اطلاعاتی را نمی توان اضافه یا حذف کرد.

سیستم کپی رایت:

با کمک این سیستم، شبکه بلاکچین کونوس ایکس برای ثبت انواع و اقسام کپی رایت ها به کار برده خواهد شد. می توان از این سیستم برای ثبت انواع حق اختراع، مالکیت معنوی، حق کپی رایت موزیک و انواع دیگر کپی رایت ها استفاده کرد. برای ثبت کپی رایت، این اطلاعات در یک تراکنش در شبکه بلاکچین کونوس ایکس ثبت می شود. هر تراکنش ثبت شده دارای اطلاعات و آی دی مشخص است، از جمله زمان دقیق ثبت. بدین جهت هنگامی که شخص حق کپی رایت خود را با کمک کونوس ایکس ثبت می کند، بر آن اساس مدرکی دریافت کرده که اطلاعات کاملا دقیق زمان ثبت کپی رایت را به شکلی غیرقابل تغییر دریافت می کند.

امور مالی غیرمتمرکز:
این سیستم در حقیقت یک سیستم بانکداری مدرن غیرمتمرکز میباشد که به عنوان مثال برای وام دهی می توان از آن بهره برد. بر اساس این سیستم DeFi، افرادی که قصد دارند سرمایه خود را به شکل وام واگذار کنند یا در پروژه های مختلف سرمایه گذاری انجام دهند، می توانند دارایی های خود را در یک والت در استخر کریپتو (Crypto Pool) جمع آوری کنند. از سوی دیگر، افرادی که به دنبال وام و یا جذب سرمایه برای پروژه های خود هستند می توانند در این سیستم درخواست خود را ثبت کنند. تمام این فرایندها بر اساس سیستم CCXX DeFi هستند.

آیا می دانید بلاک چین چیست؟

تمام این فناوری ها و قابلیت ها بر اساس سکه های کونوس ایکس هستند. چرا که تمام این ویژگی ها برای عملکرد به کونوس ایکس نیاز دارند. به عنوان مثال، برگه های رای، اسناد و مدارک صادر شده، کارمزد تراکنش ها برای پروتکل Counos Layer، تمام این سیستم ها و ویژگی ها نیازمند کونوس ایکس هستند. در نتیجه یک تقاضای چشمگیر برای کونوس ایکس شکل میگیرد. از سوی دیگر، این مسيله باعث ایجاد ارزش و ثروت بیشتری می شود. اگر توکن‌هایی که توسط شبکه بلاکچین کونوس ایکس ایجاد خواهد شد را نیز مدنظر قرار دهیم شاهد ایجاد یک شبکه عظیم مالی تنها بر پایه کونوس ایکس خواهیم بود.

تمام این عوامل نشان دهنده این است که وضعیت کنونی کونوس ایکس با قیمت های حال حاضر ماندگار نیست و به زودی رشد و توسعه آن موجب خواهد شد که قیمت های بالاتر در چارت آن نمایان شوند؛ چرا که هم از نظر بنیادین با وجود برنامه های پیش رو بسیار در وضعیت مناسبی قرار دارد و هم از نظر تکنیکال نشانه هایی از صعود را در بر دارد. با این وجود این مساله نیز نباید فراموش شود که این رمزارز نیز مانند سایر رمزارزها می تواند تحت تاثیر شرایط مختلف دچار افت قیمت شود؛ اما در شرایط کنونی احتمال این مساله ناچیز به نظر می رسد.

منبع: سایر رسانه‌ها

بیشتر بخوانید:

بیت‌کوین مسیر اصلاحی در پیش گرفت

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد