استاندار: قزوین را وارد باشگاه صادرکنندگان میلیارد دلاری می کنیم

استاندار: قزوین را وارد باشگاه صادرکنندگان میلیارد دلاری می کنیم

استاندار قزوین گفت: با برنامه ریزی اصولی و هدف گذاری صادرات میلیاردی در استان تلاش می کنیم قزوین وارد باشگاه...

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان روز چهارشنبه به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین و با حضور علیخانی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، پیله فروش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، افضلی ريیس سازمان صمت قزوین، زین آبادی مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری، بارگاهی مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری، افلاطونی ريیس سازمان جهاد کشاورزی استان، بخشنده ريیس اتاق بازرگانی قزوین، عبدیان ريیس اتحادیه صادر کنندگان قزوین و مدیران دستگاههای اجرایی عضو کارگروه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی در این جلسه اظهارداشت: با شرایط جدید و تعاملی که با کشورهای مختلف ایجاد شده مناسبات بیشتری با کشورهای همسایه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: با جبهه گیری سیاسی رخ داده در جهان با محوری که کشورمان دارد که در تاریخ چند دهه گذشته بی نظیر بوده نوید بخش آن است که چشم انداز روشنی در پیش داریم و باید از این فرصت بخوبی استفاده کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: در این رویدادها شاخص ها به سمت مزیت های کشورها پیش می رود و امروز دیگر مزیتها فقط زور سیاسی و سلطه بر کشورها نیست بلکه ظرفیت ها و مزیت های اقتصادی حرف اول را می زند.

اعلایی بیان کرد: در گذشته اگر سردمداران استکباری فضای تنگی برای برخی کشورها ایجاد کرده بودند و با زور و غارت و ثروت اندوزی به جایگاهی رسیده بودند اما امروز اقتصاد و ظرفیت ها می تواند جایگاهها را تغییر دهد و به نظر می رسد ایران اسلامی امروز فرصت زیادی برای نشان دادن ظرفیت های خود پیدا کرده است.

وی گفت: با یک مدیریت منطقی می توانیم ظرفیت ها خود را شکوفا کرده و به ثروت تبدیل کنیم و این رویکرد با جدیت در استان نیز دنبال می شود.

استاندار قزوین یادآورشد:البته مشکلاتی هم داریم و اگر در گذشته «صادرات یارانه» داشتیم و رانت تعیین کننده بود اما امروز با واقعی شدن قیمتها حتما رانت حذف شده و صادرات نیز واقعی خواهد شد و ما باید توان تولید را صادر کنیم و نه رانت را که ارزشی ندارد.

صادرات میلیارد دلاری را در قزوین هدف گذاری می کنیم

اعلایی اظهارداشت: با ظرفیت هایی که در استان قزوین وجود دارد صادرات میلیارد دلاری را هدف گذاری کرده ایم و تلاش می کنیم با کمک صادرکنندگان شاخص خود به باشگاه صادرکنندگان شاخص کشور تبدیل شویم.

وی گفت: از اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین انتظار داریم برای شناسایی ظرفیت های صادراتی و ارايه راهکار برای حل مشکلات و موانع رسیدن به هدف به ما کمک کنند.

وی اضافه کرد: با کمک اتحادیه صادرکنندگان باید برنامه ریزی مناسبی برای رسیدن به صادرات ملیلیارد دلاری تنظیم و اجرایی کنیم.

انتهای پیام

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد