هشدار نهادهای امنیتی درباره تبعات حذف ارز دولتی

هشدار نهادهای امنیتی درباره تبعات حذف ارز دولتی

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره لایحه دوفوریتی دولت برای حذف ارز 4200 تومانی گفت: اغلب اقتصاددانانی که با ريیس جمهور جلسه داشتند با این امر مخالف بودند و برخی نهادهای امنیتی هم درباره تبعات امنیتی آن تذکر داده اند.
خبرگزاری ایسنا: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره لایحه دوفوریتی دولت برای حذف ارز 4200 تومانی گفت: اغلب اقتصاددانانی که با ريیس جمهور جلسه داشتند با این امر مخالف بودند و برخی نهادهای امنیتی هم درباره تبعات امنیتی آن تذکر داده اند.
 
اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران حزب موتلفه با اشاره به اینکه تلاش دولت برای حل مشکلات کشور و مردم بر همگان آشکار است، اظهار داشت: موفقیت دولت در حل مشکل اساسی کرونا، گسترش ارتباطات منطقه ای و بین المللی و نیز اعلام صریح و شفاف سیاست خارجی ستودنی است.
 
وی در ادامه با اشاره به 4 پرسش کلیدی ريیس جمهور از اقتصاددانان گفت: کلید اصلی پاسخ به این پرسش ها، حفظ ارزش پول ملی است.
 
بادامچیان افزود: دولت سیزدهم می تواند با استفاده از تجربه آموخته های اقتصاد و بها دادن به مردم، مشکلات فعلی را حل کند و با تحول در بودجه نویسی، بودجه 1401 را ابزار تعادل اقتصادی قرار دهد. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: اگر روال بودجه به سبک 40 ساله قبلی باشد تنگناها باقی می ماند و پول پاشی به سفره مردم دردی را دوا نمی کند.
 
وی تاکید کرد: یارانه مسکن هستند و چاره اقتصاد کشور در راهبردهای اقتصاد مقاومتی است.
 
بادامچیان همچنین درباره لایحه دوفوریتی دولت برای حذف ارز 4200 تومانی گفت: اغلب اقتصاددانانی که با ريیس جمهور جلسه داشتند با این امر مخالف بودند و برخی نهادهای امنیتی هم درباره تبعات امنیتی آن تذکر داده‌اند.
 
وی افزود: دولت باید محاسبات خود را درباره این تصمیم گیری دقیق کند.
 
وی با بیان اینکه به دلیل کاهش ارزش پول ملی آثار این تصمیم در بازار روی کالاهای دیگر اجتناب ناپذیر است اضافه کرد: این طور نیست که 110 هزار تومان به حساب مردم واریز شود و پیش بینی قیمت ها در مورد کالاهایی که ارز آنها حذف شود همانی باشد که کارشناسان دولت برآورد کرده اند و در مورد دیگر کالاها و خدمات اتفاق جدید قیمتی نیفتد.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به اقدام ريیس قوه قضاییه در بازدید از انبارهای سازمان اموال تملیکی گفت: بازدید ريیس قوه قضاییه از انبارهای سازمان اموال تملیکی و تعیین تکلیف پرونده های موجود در این سازمان موجب شده 2 قاضی برای رسیدگی به این پرونده ها مستقر شوند  که امیدواریم هرچه زودتر تکلیف این پرونده ها مشخص شود و جلوی حیف و میل این اموال هم گرفته شود.
 
بادامچیان در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت سرلشگر پاسدار حسن طهرانی مقدم اظهار داشت: شهید طهرانی مقدم با کوشش و ابتکار خود در صنعت موشکی کمک کرد تا گزینه نظامی روی میز آمریکا بی اعتبار گردد و ایران را به درجه بالایی از بازدارندگی برساند.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچینین درباره سفر مقامات عربی به سوریه به ویژه سفر وزیر خارجه امارات به دمشق گفت: حکومت سوریه و موقعیت بشار اسد در این کشور به پایه ای از ثبات رسیده و کسانی که برای سرنگونی او یک دهه توطيه کرده بودند اکنون اعتراف دارند که این دسیسه ها و توطيه ها شکست خورده است.
 
وی افزود: آنها با این منطق که دستی را که نمی شود برید باید بوسید، در حال تصحیح راهبردهای خود هستند و به زودی سوریه به اتحادیه عرب برمی گردد و عربستان باید اعتراف کند سیاستهای او در برابر اسد اشتباه بوده است.
 
بادامچیان همچنین با اشاره به عقب نشینی نیروهای ايتلاف در منطقه حدیده یمن و شکست مزدوران عربستان در مارب اظهار داشت: ما شاهد فصل نوینی از پیروزی های نیروهای مقاومت در یمن هستیم و به زودی متجاوزان در برابر مردم یمن زانو خواهد زد.
 
وی ادامه داد: حمله ثروتمندترین دولت عرب به فقیرترین کشور عرب با شکست عربستان به زودی به یک افتضاح سیاسی تبدیل خواهد شد.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به سخنان روشنگرانه سید حسن نصرالله به مناسبت روز شهید گفت: جهان عرب باید به تحلیل سید حسن نصرالله از روند پیروزی های مقاومت در منطقه دقیق گوش دهد، چرا که پیش بینی های او از افول رژیم اشغالگر قدس و نیز نیروهای آمریکایی در منطقه در حال تحقق است.
 
بادامچیان همچنین درباره ترور نخست وزیر عراق اظهار داشت: پهپادهای مورد استفاده برای ترور نخست وزیر عراق فرانسوی بودند و از پایگاه های آمریکا در عراق پرواز کرده بودند.
 
وی افزود: ابهامات نتایج انتخابات در عراق باید برطرف شود و آمریکایی ها نمی توانند با شلوغ کردن اوضاع سیاسی در عراق درباره نتایج ابهام آمیز این انتخابات سرپوش بگذارند.
 
وی همچنین با اشاره به اظهار نظر مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای ایجاد ناتوی اروپایی گفت: این نشانه بی اعتمادی اروپا به آمریکا است و اروپایی ها عمق بحران آمریکا را درک می کنند.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان انفجار در نمازجمعه اهل سنت افغانستان را محکوم کرد و گفت دولت فعلی افغانستان باید هرچه سریع تر امنیت اهل قبله و نمازگزاران در مساجد را حفظ نماید.
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد