مذاکره کره با ایران درباره دارایی‌های تهران

مذاکره کره با ایران درباره دارایی‌های تهران

وزارت خارجه کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) از مذاکره مقام‌های این وزارتخانه با مقام‌های وزارت خارجه ایران در خصوص استفاده از دارایی‌های مسدود شده جمهوری اسلامی برای گسترش تجارت بشردوستانه خبر داده است.

فارس: وزارت خارجه کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) از مذاکره مقام‌های این وزارتخانه با مقام‌های وزارت خارجه ایران در خصوص استفاده از دارایی‌های مسدود شده جمهوری اسلامی برای گسترش تجارت بشردوستانه خبر داده است.

خبر‌گزاری «یونهاپ» به نقل از وزارت خارجه کره جنوبی نوشت، در این مذاکرات که به صورت تماس تصویری انجام گرفته، دو طرف در خصوص روش‌های پیشبرد تجارت بشردوستانه از جمله تجارت دارو، تجهیزات پزشکی، آمبولانس و مشکلات در مسیر تقویت چنین همکاری‌هایی مذاکره کرده‌اند.

وزارت خارجه کره جنوبی روز 16 خرداد ماه امسال یک تیم میان‌ سازمانی را برای کمک به گسترش تجارت بشردوستانه این کشور با ایران راه‌اندازی کرد.

«لی‌ سونگ هو»، معاون وزیر خارجه کره جنوبی در امور اقتصادی، ریاست جلسه افتتاحیه این تیم را بر عهده داشت.

یونهاپ نوشته بعد از آخرین جلسه کاری این تیم، کره جنوبی حدود 20 کالای بشردوستانه از جمله واکسن آنفولانزا و ابزار اندازه‌گیری قند خون را صادر کرده است.

این خبر در حالی منتشر شده که چند ماه قبل اتاق بازرگانی ایران رقم پول‌هایی که در دو بانک کره جنوبی نگهداری می‌شوند را 8 میلیارد و 500 هزار دلار اعلام کرده بود.

پنجم اسفند ماه امسال وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای گفت دارایی‌های مسدود شده ایران بعد از رایزنی با آمریکا آزاد خواهد شد.

خبرگزاری یونهاپ در این خصوص نوشت که ایران در هفته‌های گذشته از سيول خواسته حدود 7 میلیارد دلار از دارایی‌های این کشور که به دلیل تحریم‌های آمریکا در دو بانک کره جنوبی مسدود شده آزاد شوند.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی، بدون اشاره به جزيیات بیشتر آمد: «دولت ما درباره روش‌های استفاده از این دارایی‌ها با ایران گفت‌وگو کرده و طرف ایرانی رضایت خودش را درباره پیشنهادهای مطرح‌شده از طرف ما ابراز کرد.»

این در حالی است که چند هفته قبل‌تر یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی گفته بود سيول گفت‌وگوها با آمریکا برای پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل از طریق اموال بلوکه‌شده ایران به مراحل نهایی رسیده است.

پیش از این نیز، منبعی در کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفته بود که ایران با تاکید بر لزوم آزادسازی پول‌های بلوکه شده، خواستار استفاده از 1 میلیارد دلار از این پول‌ها برای خرید تجهیزات پزشکی شده است

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد