اولویت آبرسانی به روستا‌های محروم

اولویت آبرسانی به روستا‌های محروم

وزیر نیرو گفت: هدف شورای جهاد آبرسانی ایجاد هم‌افزایی و یکپارچگی برای سرعت دادن به کار آبرسانی به مناطق و روستا‌های محروم است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
«علی اکبرمحرابیان» امروز (شنبه-هفدهم مهرماه) در نخستین جلسه شورای جهاد آبرسانی در ستاد وزارت نیرو افزود: ایجاد یکپارچگی در فعالیت‌های پراکنده آبرسانی و نیز تعیین مدیریت واحد در این زمینه کمک خواهد کرد تا بتوان کار آبرسانی به روستا‌ها محروم را سرعت بخشید.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی در بخش‌های آب و برق خدمات شایانی چه در بخش شهری و چه در روستا‌ها انجام گرفته که نتبجه آن رشد و توسعه کشور را به همراه داشته است.


وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ارايه این خدمات در برخی مناطق محروم سبب شد تا میزان برخورداری مردم این مناطق، بسیار خیره کننده باشد.

محرابیان ادامه داد: در برخی دوره‌ها خدمت رسانی در بخش آب و برق سرعت چشمگیری یافته و برق رسانی چنان رشد کرده که در یک مدت معین بسیاری از روستا‌ها از نعمت برق بهره‌مند شده اند.

وی افزود:، اما در بخش آبرسانی ضرورت دارد قدم‌های بلندتری با عزمی جدی‌تر برای یک کار جهادی و فراگیر برداشته شود تا بتوان بی آبی در برخی روستا‌ها و نیز تنش آبی در برخی دیگر از روستاهارا برطرف کرد.

وزیر نیرو ادامه داد: اکنون در کشور دستگاه‌ها و گروه‌های زیادی با اعتبارات فراوان وجود دارد که در زمینه آبرسانی فعالیت دارند.

محرابیان گفت: ضرورت دارد با یکپارچه کردن این فعالیت ها، اعتبار‌ها و ایجاد هم افزایی، معضل بی آبی در روستا‌های هدف را برطرف ساخت.

وی افزود: اعتباراتی که در بخش آبرسانی صرف می‌شود، نشان می‌دهد که در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت و با بسیج امکانات و یکی کردن فعالیت‌ها می‌توان کار را به سرعت جلو برد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در این شورا دنبال ایجاد هم افزایی و یکپارچه ساختن امکانات و فعالیت‌ها چه در بخش دولتی، چه خصوصی و چه خیرین با ایجاد یک چارچوب مناسب هستیم.

محرابیان گفت: تلاش خواهد شد با تقسیم کار بین گروه‌های مختلف کار آبرسانی به نقاط فاقد آب یا نقاطی که دچار تنش آبی به بهترین شکل انجام شود.

محرابیان گفت: موفقیت در امر آبرسانی در این برهه زمانی نیازمند روحیه انقلابی، کار جهادی و بهره‌مندی از ظرفیت متنوع نخبگان، کارشناسان گروه‌های جهادی، نهاد‌ها و خیران است.

وی به وجود مجتمع‌های آب سانی در برخی روستا‌ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: گرچه این مجتمع‌ها کار‌های خوبی در امر آبرسانی انجام داده اند، اما در برخی روستا‌ها نیاز به کار بیشتر وجود دارد.

وزیر نیرو گفت: خیرین نیز کار‌های خوبی کرده اند و نهاد‌های مردمی و ما در این مرکز دنبال ایجاد سازو کاری برای سرعت دادن به امور هستیم.

وی میزان بهره مندی کنونی مردم روستا‌ها از آب را 75 درصد اعلام کرد و گفت: باید تلاش کرد روستا‌های باقی مانده به سرعت آبرسانی شوند.

وی افزود: باید کار آبرسانی به روستا‌های کم جمعیت در دستور کار قرار گیرد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد