پیش‌بینی بورس امروز 19 خرداد 1400

پیش‌بینی بورس امروز 19 خرداد 1400

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به وضعیت بازار در روزهای گذشته بازار روند مثبتی را خواهد داشت اما هنوز جریان ورود نقدینگی به بازار شکل نگرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، نام‌آور درباره تاثیر انتخابات بر بازار گفت: به لحاظ سیاسی معلوم نیست چه اتفاقی برای کشور رخ می‌دهد و چه کسی ريیس جمهور است ولی به طور کلی برنامه خاصی از هیچ کدام از کاندیدها درباره بورس ندیدیدم و بر فرض شکل گرفتن مذاکرات برجام و کاهش قیمت دلار، کف یک میلیون و 50 هزار واحد برای شاخص دور از انتظار نیست و البته عدد مناسبی هم با توجه به فاکتورهای دیگر است.

امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر در بازار سرانه فروش بیشتر از سرانه خرید در بین سهامداران است و ابهامات شکل گرفته درخصوص انتخابات هم مزید بر علت شده است و در برنامه هیچ کاندیدی هم به طور مشخص درباره بورس صحبت نشده و همین مسايل بر نامشخص بودن ادامه راه بازار موثر واقع شده‌ است. وی در این باره تشریح کرد: اگر وضعیت بازار تغییری نکند و همچنان منفی باشد سهامداران بزرگ و شرکت‌ها قطعا مایل به سرمایه‌گذاری با چنین وضعیتی در بازار نخواهند بود.

مطالعه بیشتر: بازدهی بورس تا یک‌سال آینده تغییری می‌کند؟

دنیای اقتصاد نوشت:

امروز 10 ماه از شروع ریزش بازار سهام از قله دو میلیونی می‌گذرد. در این مدت فرازونشیب‌های زیادی پیش روی سهامداران قرار گرفت و 44 درصد از ارتفاع شاخص کل کاسته شد. روند معاملات روزهای اخیر اما حکایت از آن دارد که می‌توان به رشد قیمت‌ها در ماه‌های پیش‌رو امیدوار بود. امیدواری یادشده تا حد زیادی تحت تاثیر عواملی همچون نرخ دلار و نتیجه مذاکرات قرار دارد.

بازار سهام در هفته‌های اخیر نشانه‌هایی از بهبود را نمایان کرده است. انتظار می‌رود که در صورت تداوم عواملی نظیر افزایش خالص خرید حقیقی، خروج پول حقیقی از صندوق‌ها و افزایش ارزش معاملات خرد در کنار نزدیک بودن فصل مجامع بتوانیم در کوتاه‌مدت شاهد روندی متعادل در بازار سهام باشیم که تداوم آن به عواملی نظیر نرخ بهره و تغییرات آن در آینده، کاهش یا افزایش ریسک‌های سیاسی و انتظارات تورمی و ثبات قیمت دلار ارتباط دارد. با این حال تسری این نگاه خوش‌بینانه در بلندمدت نیازمند مسايل گوناگونی است که از آن جمله می‌توان به کنترل تورم و نحوه تعامل با جهان اشاره کرد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد