پالایشی یکم کی صعودی می شود؟

پالایشی یکم کی صعودی می شود؟

پالایشی یکم دومین صندوق دولتی بود که معاملات آن از آذرماه سال گذشته آغاز شد. تنها در دو روز اول معاملات این نماد با سود همراه بود و بعد از آن هموازه زیر قیمت ده هزار تومان معامله شده است. این سهم چه زمانی رشد خواهد کرد؟

به گزارش نبض بورس، پالایشی یکم امروز را از محدوده صفر تابلو آغاز کرد، اما به مرور قیمت وارد دامنه منفی معاملات شد تا اینکه در پایان با معامله کمی بیش از 12 میلیون برگه سهم که نسبت به میانگین حجم ماهانه نصف شده بود و پایانی منفی 1 درصد بسته شد.

تحلیل بنیادی پالایشی یکم
 
 

همانطور که ملاحظه می‌شود پالایشی یکم در پرتفوی خود 4 سهم بورسی شپنا، شبندر، شتران و شبریز دارد. با لحاظ کردن قیمت پایانی سهام درون پرتفوی به ناو هر سهم 77,078 ریالی می‌رسیم که اکنون قیمت روی تابلو در حدود 10 درصد پایین‌تر از آن معامله می‌شود که با توجه به بورسی بودن همه سهام درون پرتفوی آن به نظر می‌آید که فاصله قیمت تابلو با ناو هر سهم منطقی نباشد.

تحلیل تکنیکال پالایشی یکم
 
 

پالایشی یکم در یکسال گذشته از اوج خود در 12 هزار تومان تا محدوده‌ 5 هزار تومان اصلاح کرد، اما از این محدوده تا فیبوی 0.61 اصلاح اخیر در 10 هزار تومان قیمت را ریکاوری کرد. از چند ماه پیش دوباره قیمت در مسیر نزولی قرار گرفت تا اینکه روی فیبوی 0.23 اصلاح اخیر بالای 6,740 تومان قیمت تثبیت شد و به نظر می‌رسد که قیمت در هفته‌های پیش رو از مثلث اصلاحی خارج شده و در مسیر رشد قرار گیرد.

اگر قیمت موفق به شکست خط روند نزولی و عبور از فیبوی 0.38 اصلاح اخیر در 7700 تومان شود هدف بعدی سهم روی 9,000 تومان قرار دارد. حد ضرر سناریوی فوق روی 6700 تومان قرار دارد.

حمایت اول: 6700 تومان
حمایت دوم:  6300 تومان
نوع حمایت: فیبوی 0.23 اصلاح اخیر
نوع الگو: الگوی اصلاحی WXY
واگرایی: -
مقاومت اول: 7700 تومان
مقاومت دوم: 9350 تومان

بیشتر بخوانید:

  • پیش بینی بورس فردا دوشنبه 11 مرداد 1400
  • مجمع شرکتی با فروش و درآمد صفر برگزار شد!
  • اخبار تاثیرگذار بر بورس فردا | خبر مهم برای کامودیتی ها
  • سودسازترین و زیان ده ترین نمادهای امروز بورس تهران
  • شبندر کی بازگشایی می شود؟
  • دو نماد فرابورسی در صف عرضه اولیه ایستادند

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد