پیش‌بینی قیمت دلار امروز 7 بهمن 99

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 7 بهمن 99

روز دوشنبه دلار با افت 50 تومانی مواجه شد و روی عدد 23 هزار و 600 تومانی قرار گرفت. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، روز دوشنبه دلار با افت 50 تومانی مواجه شد و روی عدد 23 هزار و 600 تومانی قرار گرفت. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: به گفته فعالان، بسیاری از معامله‌گران نسبت به روند آتی دلار ایده خاصی ندارند و تصور می‌کنند که خرید و فروش در شرایط کنونی پرریسک است. از نگاه آنها، قیمت دلار ممکن است دچار صعود و سقوط ناگهانی شود، در نتیجه ترجیح می‌دهند با احتیاط در بازار فعالیت ‌کنند.

عده‌ای از بازیگران باتجربه بازار عنوان می‌کنند، بازار در دوران نااطمینانی قرار دارد؛ از یکسو احتمال دارد، بین ایران و آمریکا مذاکره صورت بگیرد و بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد شود و از سوی دیگر ممکن است که تحریم‌ها به زودی برداشته نشوند. به باور عده‌ای از فعالان، بازار تا انتهای سال جاری بیشتر به اخبار دقت خواهد کرد؛ اگر کفه ترازو به سوی احتمال مذاکره و دسترسی ایران به منابع ارزی خود سنگینی کند، قیمت دلار توان افت به زیر 20هزار تومان را نیز خواهد داشت.

با این حال، هر چقدر انتظارات معامله‌گران نسبت به بایدن تعدیل شود، احتمال رشد قیمت‌ها وجود خواهد داشت. در روزهای اخیر، بازار بعضا نشانه‌های افزایشی را جدی گرفته و گاهی اوقات نیز با کاهشی‌ها همراه شده است. با این حال، این نوسانات هنوز سیگنال مشخصی به بازار برای حرکت آتی دلار ارسال نکرده‌اند.

بازار در شرایط کنونی، به مرز 23 هزار و 800 تومانی برای صعود حساس است و در برابر نزول به زیر کانال 21 هزار تومانی نیز مقاومت می‌کند؛ هر کدام از این محدوده‌ها شکسته شوند، آینده انتظاری قیمت دلار را تا حدی تحت تاثیر قرار خواهند داد.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد