آغاز پذیره نویسی یازدهمین صندوق طلا، سه شنبه آینده در بورس

آغاز پذیره نویسی یازدهمین صندوق طلا، سه شنبه آینده در بورس

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران گفت: پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی...

به گزارش خبرگزاری برنا، رحمان آراسته اظهار داشت:صندوق سرمایه گذاری طلای آسمان آلتون از نوع صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده کالایی بوده و هدف از تشکیل صندوق، جمع آوری سرمایه از سرمایه گذاران و اختصاص آن ها به خرید انواع اوراق بهادار مبتنی بر کالا به منظور کاهش ریسک سرمایه گذاری، بهره گیری از صرفه جویی های ناشی از مقیاس و تامین منافع برای سرمایه گذاران است.

وی با بیان اینکه موضوع فعالیت صندوق، سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده طلا پذیرفته شده در بورس کالای ایران است، افزود: واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر طلای آلتون براساس مجوز سازمان بورس و مشخصات اعلامیه پذیره نویسی از طریق بازار صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله بورس کالای ایران پذیره نویسی می شود.

به گفته آراسته،خرید واحدهای ETF نیز مستلزم دریافت کد معاملاتی فعال در سیستم سپرده گذاری مرکزی بوده و سفارش‌های خرید باید مضربی از یک ورقه باشد و محدودیت حجمی برای هر سفارش خرید یک ورقه تعیین شده است و حداکثر تعداد اوراق قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی بدون محدودیت و حداکثر تعداد اوراق قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقوقی بدون محدودیت است.

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران با بیان اینکه پذیره نویسی این صندوق از روز سه شنبه 15 فروردین ماه آغاز می شود و تا یکشنبه 20 فروردین ماه ادامه دارد، گفت: آلتون به عنوان یازدهمین صندوق طلایی بورس کالا در کنار نمادهای ناب، طلا، زر، عیار، گوهر، کهربا، مثقال، زرفام، نفیس و گنج قرار می گیرد.

وی ادامه داد: معاملات ثانویه واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله، پس از اتمام پذیره نویسی و ثبت صندوق در بازار صندوق های سرمایه گذاری (قابل معامله) بورس کالای ایران آغاز می شود و دارندگان و متقاضیان خرید می توانند از طریق کارگزاران عضو بورس کالای ایران اقدام به خرید یا فروش این واحدها کنند.

براساس این گزارش، 100 درصد از واحدهای سرمایه گذاری ممتاز صندوق به تعداد 2 میلیون واحد را موسسان متعهد شده و مابقی واحدهای سرمایه گذاری صندوق به ارزش مبنای هر واحد 10 هزار ریال برای پذیره نویسی و خرید عموم عرضه می شود.

به این ترتیب تعداد واحدهای سرمایه گذاری قابل انتشار 100 میلیون واحد است که 2 میلیون واحد به صورت واحدهای سرمایه گذاری ممتاز از سوی موسسان پذیره نویسی شده و 98 میلیون واحد آن با ارزش اسمی هر واحد 10 هزار ریال پذیره نویسی عمومی می شود و هر یک از دارندگان واحدهای سرمایه گذاری به نسبت تعداد واحدهای سرمایه گذاری خود در خالص دارایی های صندوق سهیم اند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد