آرامش سهامداران خرد، حاصل اجرای بیمه سبد سهام/ افراد حداقل 20 درصدی سود می‌گیرند

آرامش سهامداران خرد، حاصل اجرای بیمه سبد سهام/ افراد حداقل 20 درصدی سود می‌گیرند

بورستهران- ایرنا- رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار معتقد است که بیمه سبد سهام سهامداران افراد حقیقی یک تدبیر مناسب برای جلوگیری از ترس و واهمه سهامداران خرد از ریزش قیمت‌ها در بازار سهام است، چراکه آنها می‌توانند با اطمینان خاطر...

«غلامرضا مصباحی مقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص اقدامات سازمان بورس در جهت بازگشت اعتماد سهامداران، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در خصوص حمایت از سهامداران، بیمه سبد سهام است که از طریق آن افراد می‌توانند به صورت سالانه تا 100 میلیون تومان از سهام خود را مورد حمایت 20 درصدی قرار دهند که اتفاقی خوب برای سهامداران خرد است. 

وی افزود: این تصمیم سازمان بورس، زمینه‌ساز اطمینان خاطر سهامداران خرد است که دیگر در معاملات سهام در صف خرید یا فروش قرار نمی‌گیرند و بدون دغدغه از دریافت سود حداقلی در سال بعد مطمين هستند.  

مصباحی مقدم تاکید کرد: این اقدام کمک می‌کند که نوعی آرامش روانی بر جامعه سهامداری به خصوص سهامداران خرد حاکم شود و آنها به دلیل دریافت سود تضمین شده از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند. 

رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار نظام اظهار داشت: سهامداران زیادی در بازار وجود دارند که تا مبلغ 100 میلیون تومان اقدام به خرید سهام در بازار کرده یا می‌کنند؛ بنابراین با توجه به تعداد قابل توجه این دسته از سهامداران در بازار، استفاده از بیمه سهام را می‌توان به عنوان یک اقدام مثبت در راستای ایجاد ثبات و تعادل در بازار اعلام کرد. 

وی خاطرنشان کرد: همواره چنانچه شرایطی غیرعادی در بازار ایجاد شده نگرانی سهامداران را به همراه داشته باشد، شاهد ایجاد صف‌های فروش طولانی برای سهام خواهیم بود و در این راستا سرعت نزول قیمت سهامی که سهامداران عرضه می‌کنند، افزایش خواهد یافت.

مصباحی مقدم افزود: در این شرایط به‌کارگیری بیمه سهام موجب جلوگیری از التهاب بازار سهام می‌شود و آرامش نسبی را بر بازار حاکم می‌کند.

رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان تاکید کرد: وقتی سهامداران از امروز بتوانند برای یک سال، سبد سهام خود را با بازدهی 20 درصدی بیمه کنند، به عبارتی ریزش‌های بازار برای آنها هراس‌آور نخواهد بود و به عبارتی همین بیمه سهام به مرور باعث ثبات بخشی به روند معاملات می‌شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد