بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس(29آذر) / اقبال 28میلیاردی حقیقی ها به توسن

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس(29آذر) / اقبال 28میلیاردی حقیقی ها به توسن

افراد حقیقی امروز 110میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام تولید تجهیزات...
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود 110میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هزار و 980میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی 42درصد یعنی 830میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان 6درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «تپکو»، «وغدیر» و «برکت» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «توسن»، «شپدیس» و «های وب» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو معادل 11میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی توسعه سامانه ی نرم افزاری نگین با برتری 28میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 19نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 50نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 90میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 200میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد