عرضه اوراق سکه بانک مرکزی چند برابر تقاضا بود/ انتظار کاهش قیمت سکه تشدید شد

عرضه اوراق سکه بانک مرکزی چند برابر تقاضا بود/ انتظار کاهش قیمت سکه تشدید شد

بورستهران-ایرنا- امروز اوراق سکه بانک مرکزی در بورس کالا در حجم بسیار بالا عرضه شد اما مشتری چندانی نداشت که این امر نشان‌دهنده انتظارات فعالان بازار از کاهش قیمت‌ها در بازار است.

به گزارش ایرنا، باوجود عرضه قابل توجه اوراق سکه با تحویل فیزیکی از طرف بانک مرکزی، از 100 هزار اوراق سپرده عرضه‌شده سکه تمام بهار آزادی، با وجود قیمت پایین آن نسبت به بازار، مقدار اندکی مشتری داشت و به فروش رفت.

تحلیلگران این موضوع را نشان‌دهنده آن می‌دانند که بازار طلا روند کاهشی دارد و انتظارات کاهش قیمت در بازار طلا و سکه وجود دارد اما با این حال بانک مرکزی اعلام کرده که این عرضه اوراق، ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، با گشایش نماد معاملاتی سکه مرکزی، عرضه اولیه اوراق گواهی سکه بانک مرکزی به روش حراج تک‌قیمتی در بورس کالای ایران با موفقیت انجام شد.

طی معاملات امروز، هر 100 ورقه گواهی سکه بانک مرکزی (معادل یک سکه طلای تمام بهار آزادی طرح جدید) به قیمت 15 میلیون و 875 هزار تومان به متقاضیان فروخته شد.

لازم به ذکر است از فردا معاملات ثانویه اوراق گواهی سکه بانک مرکزی آغاز خواهد شد و همه مردم می‌توانند این اوراق را معامله نمایند.

همچنین بازارگردانی اوراق مذکور با هدف تضمین نقدشوندگی، از فردا و توسط بانک مرکزی انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته «علی صالح‌آبادی»، رییس کل بانک مرکزی از انتشار اوراق سکه بهار آزادی خبر داد و گفت: از هفته سوم آبان ماه سامانه برخط صرافی‌ها، با هدف تسهیل ارايه خدمات به متقاضیان عملیاتی خواهد شد.

هم‌زمان با عرضه اوراق سکه بانک مرکزی در بورس کالا، قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازار آزاد با روند نزولی همراه شد و در این زمینه «محمد کشتی آرای»، فعال بازار سکه و طلا گفت: با آغاز واگذاری اوراق توسط بانک مرکزی، قیمت سکه طرح جدید امروز 350 هزار تومان ارزان شد و حباب سکه نیز یک میلیون تومان کاهش یافت.

وی اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به اینکه قیمت‌ها کاهشی شده معاملات با احتیاط انجام می‌شود در صورتی که طی دو روز گذشته خرید طلا و سکه با مشکل روبه‌رو بود و بسیاری حاضر به فروش نبودند و گمان می‌کردند قیمت طلا افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد