انتظار معاملات نوسانی در معاملات چهارشنبه بازار سرمایه

انتظار معاملات نوسانی در معاملات چهارشنبه بازار سرمایه

انتظار می رود بازار سرمایه در روزهای آخر سال وضعیت نوسانی و کم رمق داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فراقی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت بازار سه شنبه گفت: شاخص کل بورس امروز با رشد اندکی مواجه شد، در قسمت اول باید به این مورد اشاره کرد که بازار روز دوشنبه با افت کم توانی مواجه بود. حجم و ارزش معاملات، همچنین شاخص‌های بازار هم نشان دهنده این عدم قدرت محسوس در روز دوشنبه بودند.

علی فراقی ادامه داد: حال برای روز چهارشنبه انتظار می‌رود این بالا و پایین نوسانی برای روز چهارشنبه نیز تکرار شود موردی که نسبت به نزدیک شدن آخرین روزهای معاملاتی سال قابل پیش بینی و انتظار است.

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: اما معاملات امروز عرضه اولیه بوده که حتی این مورد نیز نتوانست ارزش و حجم معاملات را به شدت زیاد کند، که شاید بتواند برروی تابلو بازار سرمایه حجم معاملاتی بازار نسبت به روزهای گذشته عدد بالاتری ثبت کند که عملا باید این حجم را از بازار فاکتور گرفت تا بتوانیم معیار سنجش صحیح‌تری برای روزهای گذشته و روزهای پیش رو بازار داشته باشیم.

فراقی اضافه کرد: برای رفتار قیمتی نمادها و صنایع هم انتظار خودنمایی تک سهم‌ها خواهد رفت هرچند انتظار عرضه قوی هم برای دیگر نمادها نخواهد رفت و عملا نوسان قیمتی کم توان و بیشتر شاهد اصلاح از لحاظ توقف زمانی خواهیم بود.

علی فراقی در پایان گفت: در پایان هم باید این مورد مهم را خاطرنشان کرد که هرچند اسفندماه امسال و سال گذشته به شکل یک سنت شکنی نسبت به دیگر سال‌ها آنچنان قدرتمند با عرضه و افت مبادلات در بازار همراه نبودند ولی بازهم این رفتار کم و بیش قابل مشاهده بود، اتفاقی که انتظار می‌رود در آخرین روزهای سال با وضوح بیشتری قابل لمس باشد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد