واکنش‌ مردم به واکسیناسیون بورسی‌ها / «واکسیناسیون عمومی معطل واکسن صاحبان رانت»

واکنش‌ مردم به واکسیناسیون بورسی‌ها / «واکسیناسیون عمومی معطل واکسن صاحبان رانت»

بعد از واکسیناسیون بسیاری از کارکنان صدا و سیما، خبرنگاران، طلاب، فعالان صنعت خودروسازی حالا نوبت به اهالی بازار سرمایه رسیده است. آنطور که مدیر روابط عمومی سازمان بورس خبر داده واکسیناسیون واکسیناسیون اهالی بازار سرمایه هفته آینده شروع می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیر روابط عمومی سازمان بورس از آغاز واکسیناسیون اهالی بازار سرمایه از هفته آینده خبر داد. پیش از این هم بسیاری از کارکنان صدا و سیما، خبرنگاران، طلاب، اساتید، فعالان صنعت خودروسازی واکسینه شدند.

این در حالی است که واکسیناسیون سنی طی هفته‌ها اخیر تغییری نکرده است. به عبارتی به جای کم شدن بازه سنی واکسیناسیون، گروه‌های شغلی دیگر واکسینه می‌شوند. البته برخی از متولدین 1348 تا 1357 نیز امکان ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت برای واکسیناسیون را دارند اما تنها در چند استان که این وزارتخانه اعلام کرده است. متولیدن این بازه که در استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان ، قم و هرمزگان هستند و پرونده بهداشت دارند.

نکته اینجاست که گویی واکسیناسیون پیش از آنکه عمومی باشد، گروه‌بندی شده است. آنهم برای مشاغلی که بسیاری می‌گویند نسبت به سایر مشاغل ضرورت بیشتری ندارند. تجارت‌نیوز در گزارشی به واکسیناسیون اهالی بازار سرمایه پرداخت. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را نسبت به این موضوع می‌خوانید:

از رانت اینترنت تا رانت واکسن

«عجیب‌ترین نوع عدالت رو در ایران داریم. نظام فوق سرمایه‌داری طبقه‌بندی محور. برق برای برخی افراد که خاص هستند قطع نمی‌شود. اینترنت برای برخی فیلتر نیست و بیشمار تبعیض و بی‌عدالتی که بنا نیست هیچ وقت تمام شود.»

«دقیقا درست نوشتید. چرا چندین روز است که از 1347 جلوتر نمی‌رود؟ اگر با سرعت قبلی کار واکسیناسیون مردم عادی پیش می‌رفت الان باید به سال 1355 و سال‌های قبل از آن می‌رسیدیم.»

«افراد و گروه‌هایی که صاحب نفوذ بیشتری باشند زودتر واکسینه می‌شوند. این مسايل دیگر برای ما عادی شده است.»

«واکسیناسیون رانتی شده. الان 20 روز است سن واکسن تغییر نکرده است.»

«بورس چه اولویتی نسبت به کارگرانی که وسط جمعیت کار می‌کنند، دارد؟»

«متولدین دهه 60 هم برای قبر رایگان ثبت‌نام کنند.»

«خون اهالی بازار سرمایه از کارگران رنگی‌تر است!»

مهم نیست، فقط واکسن بزنید

در این میان برخی هم می‌گویند چندان مهم نیست کدام گروه و ارگان زودتر واکسینه می‌شوند. آنچه که برای آنها مهم است سرعت در واکسیناسیون است.

«اصلا مهم نیست در چه سنی و چه گروهی هستید. فقط واکسن بزنید که این مصیبت زودتر جمع شود.»

«هر چقدر افراد بیشتری واکسینه شوند زودتر به قطع شدن این زنجیره می‌انجامد. اینکه برخی سازمان‌ها برای کارکنانشان واکسن تهیه نمی‌کنند یعنی ضعف آنها. نه اینکه سازمان‌هایی که برای کارکنانشان واکسن تهیه می‌کنند را بکوبیم!»

«بالاخره همه باید واکسینه شوند. برخی عقب‌تر و جلوتر چندان مهم نیست.»

«اهالی بازار سرمایه مانند کارمندان بانک هستند و واکسینه می‌شوند.»

«چه ربطی به رانت دارد! اکثر ارگان‌ها کارکنان خود را واکسینه می‌کنند.»

روزانه بیش از 600 نفر در کشور جان خود را بر اثر کرونا از دست می‌دهند. واکسیناسیون عمومی همچنان به کندی صورت می‌گیرد. آنطور که زالی، ريیس ستاد مقابله کرونا گفته تعطیلی کوتاه مدت هم فایده‌ای ندارد.

در این میان برخی نگران هستند و از راه‌های دیگر از جمله خرید واکسن از بازار سیاه اقدام می‌کنند. برخی از اهالی بازار سرمایه نیز از جمله کسانی بودند که از بازار غیررسمی، واکسن کرونا خریدند. در روزهای اخیر ريیس پلیس امنیت تهران از شناسایی یک باند فروش و تزریق واکسن تقلبی کرونا در کشور خبر داد. اما آنچه که در این بین مهم است سرعت در واردات واکسن معتبر و واکسیناسیون عمومی است که می‌تواند به همه این ماجراها خاتمه دهد.

مطالعه بیشتر: اتفاقی عجیب / توقف واکسیناسیون عمومی به نفع گروه‌های خاص / رانت واکسن برای سازمان بورس!

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد