سهام عدالت چقدر می ارزد؟/ کاهش 1.5 درصدی سهام عدالت در هفته اول آبان

سهام عدالت چقدر می ارزد؟/ کاهش 1.5 درصدی سهام عدالت در هفته اول آبان

ارزش سهام عدالت در هفته ابتدایی آبان ماه همراه با کاهش شاخص کل بورس با افت ارزش مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سهام عدالت از سال 84 که در عرصه اقتصادی و سیاسی کشور مطرح شد، برای قشرهای کم درآمد جامعه به یک دارایی تبدیل شده بود. اما سیاست‌های اشتباه دولت دوازدهم سبب کاهش ارزش این سبد سهام شده و بسیاری از افرادی که هنوز این سهام را در اختیار دارند، روز به روز شاهد آب رفتن آن هستند.

سهام عدالت که قرار بود به عنوان نوعی ابزار توزیع ثروت در جامعه باشد، این روزها به توزیع فقر در کشور مبدل شده است و کاهش شاخص کل بورس و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز مزید بر علت شده است تا ارزش این سهام هر روز افت پیدا کند.

از سهام عدالت چه خبر؟

ريیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ريیس‌جمهور موافقت خود را با طرح اختصاص سهام عدالت به جاماندگان اعلام کرد، گفت: در فاز اول، سهام عدالت به 10 میلیون نفر از جاماندگان اختصاص می‌یابد. در گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس سه اولویت برای اختصاص سهام عدالت در نظر گرفته شد، اول کسانی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند دوم ایثارگران و سوم کارگران و بازنشستگان در اولویت قرار گرفتند، کسانی که زیر پوشش بهزیستی قرار دارند، اما سهام عدالت ندارند 1.7 میلیون نفر برآورد می‌شوند کسانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند و سهام عدالت ندارند 2.3 میلیون نفر هستند حدود دو میلیون نفر هم از ایثارگران بدون سهام عدالت، شناسایی شده و تعدادی نیز کارگر و بازنشسته از جمله کارگران ساختمانی هستند و در مجموع در فاز اول 10 میلیون نفر هستند که واقعا به سهام عدالت نیاز دارند اما سهام عدالت ندارند که از این تعداد 4 میلیون نفر فقط تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد قرار دارند.

خبر دیگر مربوط به کاهش ارزش 50 درصدی سهام عدالت استان ها می باشد. ريیس هیات مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی با بیان اینکه 2 هزار میلیارد تومان از منابع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برای صندوق توسعه و تثبیت بازار واریز شد، گفت: بازاریابی سهام عدالت انجام نشده و در نتیجه ارزش سهام عدالت برخی استان‌ها تا 50 درصد کاهش یافت.

سهام عدالت شما چقدر می ارزد؟

سهام عدالت در هفته ابتدایی آبان ماه در مقایسه با هفته پیش از آن با کاهش 1.42 درصدی مواجه شده است. سهام عدالت 409 هزار تومانی، 492 هزار تومانی، 532 هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته گذشته به ترتیب با کاهش ارزش 221 هزار تومانی، 266 هزار تومانی، 287 هزار تومانی و 541 هزار تومانی روبرو شده‌اند.

سهام عدالت در 5 آبان ماه که آخرین روز کاری بورس در هفته گذشته بوده است، به ترتیب به میزان 9 میلیون و 360 هزار تومان، 11 میلیون 259 هزار تومان، 12 میلیون و 175 هزار تومان و 22 میلیون و 886 هزار تومان ارزش گذاری شده است.

ارزش سهام عدالت نسبت به ابتدای مردادماه سال 1399 که اوج بازار سرمایه بوده است در برگه‌های مختلف با کاهش 40 درصدی مواجه شده و به ترتیب به کاهش ارزش 6 میلیون و 219 هزار تومانی، 7 میلیون و 481 هزار تومانی، 86 میلیون و 89 هزار تومانی و 15 میلیون و 205 هزار تومانی روبرو شده است.

به گزارش فارس، افرادی که برگه‌های سهام عدالت دارند، می‌توانند 60 درصد سبد خود را به فروش برسانند. اما در حال حاضر این فروش متوقف شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد