پیش بینی بورس امروز 15 بهمن 99

پیش بینی بورس امروز 15 بهمن 99

روز گذشته شاخص کل باز هم کاهش ارتفاع داد تا یک بار دیگر در یک قدمی سقوط به کانال 1.2 میلیون واحدی قرار بگیرد. بورس امروز چگونه خواهد بود؟

 به گزارش نبض بورس، روز گذشته روز قرمزی را بازار سرمایه پشت سر گذاشت و هم شاهد کاهش ارتفاع شاخص کل و شاخص کل هموزن و هم شاهد خروج پول حقیقی و رسیدن آن به میزان بیش از یک هزار میلیارد تومان بودیم.  

بورس امروز 15 بهمن 99 چگونه خواهد بود؟

مهران کاویانی جوپاری تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: بازار سرمایه در روز سه شنبه با فشار فروش به نسبت قابل توجه به کار خود پایان داد و شاخص کمی بالای 1.2 میلیون واحد ایستاد.

وی افزود: در روز‌های اخیر خبر‌های مربوط به سیاست خارجی که پیرامون سخنرانی بایدن مطرح شده بود، سمت خریدار بازار را تا حدودی تضعیف کرده بود و فروشندگان نیز بیشتر در بازار حضور داشتند تا این عدم اطمینان رفع گردد که در حال حاضر نیز این رخداد به تعویق افتاده است.

کاویانی جوپاری ادامه داد: از سوی دیگر در اواسط بازار اخباری مبنی بر رد شدن کلیات بودجه در مجلس مطرح شد که تنش موجود در بازار را تشدید کرد. همچنان بازار درگیر بخشنامه‌های متعدد در خصوص نرخ گذاری فولادی، افزایش قیمت انرژی برای صنایع مختلف هست که برای بازار آفت هستند.

این تحلیلگر بازار سرمایه اظهار داشت: از رویکرد بنیادی شاهد برگشت پیش بینی سود از سوی شرکت‌ها هستیم که در صورت مفروضات منطقی و برآورد‌های درست می تواند درک مناسبی در خصوص ارزندگی سهام به بازار مخابره کند.

وی درباره بازارهای موازی نیز گفت: در بازار موازی نرخ ارز در محدوده کانال 24 هزار تومان در حال نوسان است که تغیبرات آن نیز منوط به سیاست‌های خارجی است و برای تحرکات مثبت و منفی پیش روی بازار عامل کلیدی خواهد بود.

کاویانی جوپاری در انتها افزود: از سوی دیگر همچنان شاهد خروج شدید نقدینگی اشخاص حقیقی در بازار هستیم که نشانه منفی بوده و روند آن برای استراتژی خرید باید مدنظر قرار گیرد. پیش بینی می گردد در روز جاری فشار فروش همچنان در کلیت بازار بالا باشد و تا مشخص شدن شرایط کلان کشور رشد کوتاه مدت بازار در هاله‌ای از ابهام به سر برد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد