رد یک شايبه درباره توقف نماد معاملاتی فرابورس

رد یک شايبه درباره توقف نماد معاملاتی فرابورس

معاونت بازار فرابورس ایران در مورد توقف نماد معاملاتی «فرابورس» توضیحاتی ارايه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، معاونت بازار فرابورس ایران در مورد توقف و بازگشایی نماد معاملاتی «فرابورس» اعلام کرد، به اطلاع سهامداران می‌رساند؛ طبق ماده 12 مکرر 6 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران، چنانچه ظن دستکاری قیمت در نماد معاملاتی یا استفاده از اطلاعاتی نهانی در نماد معاملاتی برای ناظر بازار ایجاد شود، فرابورس می‌تواند تا حداکثر یک روز کاری نماد را متوقف کند.

از سوی دیگر بر اساس ماده 12 مکرر 3 همان دستورالعمل در صورتی که ظن دستکاری بازار (مبتنی بر اطلاعات یا معاملات) یا خریدوفروش متکی بر اطلاعات نهانی وجود داشته باشد، سازمان می‌تواند راسا یا به پیشنهاد فرابورس نماد معاملاتی ناشر را حداکثر به مدت 5 روز کاری با اطلاع به بازار متوقف کند.

از این رو بر اساس شواهد و قراین و بررسی معاملات نماد «فرابورس» در روز دوشنبه مورخ 22 شهریورماه سال جاری، ظن دستکاری قیمت برای ناظر بازار ایجاد شد که باعث ایجاد وقفه در معاملات نماد شد. در نهایت نیز به تشخیص سازمان بورس نماد معاملاتی به مدت حداکثر 5 روز کاری علاوه بر آن یک روز متوقف شد.

در این میان در پاسخ به برخی شايبه‌ها مبنی بر توقف نماد معاملاتی فرابورس در روزهای منفی بازار سهام به اطلاع می‌رساند، در 31 مردادماه که نماد فرابورس ایران متوقف شد، داده‌های روز قبل و همان روز نشان می‌دهد، بازار مثبت بوده است، همچنین در هفتم شهریورماه سال جاری نماد فرابورس هنگامی که شاخص فرابورس (آیفکس) مثبت بود، متوقف شد. این موضوع شايبه اینکه فرابورس نمادهای خود را در بازار منفی می‌بندد تا شامل افت قیمت سهام نشود، به‌وضوح رد می‌شود.

فرابورس ایران کما فی السابق، در انجام وظایف نظارتی خود طبق مقررات و دستورالعمل‌ها، عمل می‌کند. بنابراین از سهامداران و سرمایه‌گذاران محترم خواهشمند است اطلاعات منتشره شرکت در سامانه کدال را در ارزیابی‌های خود از قیمت سهام مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد