بازار سرمایه بی‌رمق است/ رشد شاخص کل پس از 3 روز افت

بازار سرمایه بی‌رمق است/ رشد شاخص کل پس از 3 روز افت

بازار سهام امروز کار خود را با رشد شاخص کل آغاز کرد. هم‌اکنون در میانه بازار این رشد با شیب کم همچنان ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در میانه بازار با حدود سه هزار واحد رشد در کانال یک میلیون 369 هزار واحد قرار دارد. این در حالی است که شاخص طی سه روز معاملاتی گذشته منفی بود. نمادهای بزرگ بازار در حالی رشد دارند که شاخص هم‌وزن 0٫16 درصد منفی است.

پارس، شستا، شفن و فولاد در میانه بازار امروز بیشترین رشد را داشتند و شستا، انرژی 3، فولاد و بورس پرتراکنش‌ترین‌ها بودند.

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سهام گفت: بازار کاملا سردرگم است. بعد از افت شدیدی که داشتیم خریداران هنوز جرات سرمایه‌گذاری سنگین را ندارند.

وی افزود: شرایط پیچیده است، بازار چند ده سال است که تحت تاثیر مذاکرات قرار دارد. از طرفی سیاست‌های انقباضی دولت و وضعیت انتشار اوراق بدهی، رمق رشد بازار سرمایه را گرفته است.

عشریه ادامه داد: اگر دولت به یک توافق کامل و جامع برسد، شاهد کاهش نرخ ارز بازار آزاد در بلندمدت خواهیم بود. این کاهش هر چند در سامانه نیما آنچنان محسوس نیست ولی برای مدتی به طور احساسی جو فروش در بازار سرمایه ایجاد خواهد کرد.

این کارشناس عنوان کرد: در ادامه با بهبود شرایط کسب و کار، فرآیند سودآوری شرکت‌ها بهبود پیدا می‌کند. از بعد اقتصاد کلان هم دولت ممکن است بعد از توافق جامع کمی از سیاست‌های انقباضی خود کوتاه بیاید و این باعث افزایش نسبت پی بر ای بازار سرمایه خواهد شد.

وی افزود: در غیر این صورت در شرایط فعلی و با توجه به افزایش نرخ بهره و افزایش تامین مالی از بازار سرمایه، بازار نگران و کاملا سردرگم خواهد بود. بورس در رکود همراه با نوسانات مقطعی به کار خود ادامه می‌دهد تا شاید مثل ادوار گذشته با افزایش تورم، رشد را تجربه کند.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد