امکان جمع‌آوری جوجه یکروزه مازاد توسط گروه‌های جهادی

امکان جمع‌آوری جوجه یکروزه مازاد توسط گروه‌های جهادی

مسيول سازمان بسیج سازندگی از امکان جمع‌آوری جوجه‌های یکروزه مازاد بر نیاز جامعه توسط شبکه گروه‌های جهادی و صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار بسیج سازندگی و توزیع بین روستايیان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، جلسه‌ای با حضور سردار محمد زهرایی مسيول سازمان بسیج سازندگی، رضا ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی امروز صبح در محل وزارت جهاد کشاورزی در مورد همکاری فی مابین به عنوان طرح جمع آوری جوجه‌های یک روزه و اهدای آن ها به خانوارهای روستایی و کمک به معیشت مردم شریف ایران برگزار شد.

سردار زهرایی مسيول سازمان بسیج سازندگی در جلسه دیدار با وزیر جهاد کشاورزی طی سخنانی اظهار داشت: چند روزی از سالروز آزادسازی خرمشهر گذشته است. حضرت آقا فرمودند «خرمشهر ها در پیش است» یکی از خرمشهرهایی که در موضوعات معیشت مردمی می توان به آن فکر کرد، کار بزرگ دولت تحت عنوان «جراحی اقتصادی» است که حتما همراهی همه را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه بسیج تشکیلات انقلاب است و عمل انقلابی دارد، ادامه داد: هر جا که انقلاب نیاز به عمل انقلابی دارد، بسیج باید در آنجا حضور یابد.

سردار زهرایی با اشاره به سند اعتلای ده ساله بسیج که بر مبنای گام دوم انقلاب نوشته شده است، افزود: حضرت آقا فرمودند بسیج پاره تن مردم است این مسیر را مبارک را ادامه دهید، ما در دولت سازی اسلامی وظیفه کمک به دولت‌ها را داریم، حالا در دولتی کمتر و در دولتی بیشتر همکاری هایمان را پیش می‌بریم.

مسيول بسیج سازندگی تاکید کرد: امروز در جنگ ترکیبی هستیم و نمی‌توانیم بگوییم که جنگ فقط جنگ نظامی است. وزارت جهاد کشاورزی با این همه ارتباطی که با مردم دارد در یک صحنه جنگ با دشمن است.

وی اذعان داشت: خاطرات زیبای مشترکی بین بسیج سازندگی و وزارت جهاد کشاورزی مثل واکسیناسیون طیور وجود دارد. بسیج سازندگی و وزارت جهاد کشاورزی حدود 12 تا 13 میلیون قطعه واکسیناسیون طیور را به کمک گروه های جهادی انجام دادند.

سردار زهرایی اضافه کرد: با منابع طبیعی، جنگل داری و نظارت بر جنگل های هیرکانی پویش ایران سرسبز را راه اندازی کرده‌ایم که در آن به یاد هر شهید یک نهال مثمر را غرس می‌ کنیم.کار خوبی تحت عنوان نهضت ملی اهدای قنات را با هم کاری وزارت جهاد کشاورزی آغاز نیز کرده‌ایم.

مسيول سازمان بسیج سازندگی اشاره کرد: همین طرح به طرح آبخیز تا جالیز تبدیل شد که توسط ریاست محترم جمهور هم تصویب شد و مسيول این کار نیز معاون اول ريیس جمهور جناب آقای مخبر هستند.

وی با بیان این که خاطرات خوبی از کار مشترک‌مان داریم و هم نیاز به این هم افزایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: کار بسیج اطمینان بخشی برای مردم، مدافع مردم و اعتمادی برای دولت است.

وی به طرح جمع جوجه های یک روزه و اهدا آن ها به خانوار روستایی، اشاره کرد و گفت: این کار صبر مردم را توام با تدبیر دولت می‌طلبد و این کار بزرگ احتیاج به یک هم افزایی بین مردم، تولیدکننده و دولت دارد.

سردار زهرایی گفت: به نظر من توجیه منطقی و شرعی در اینکه یک جوجه یک روزه معدوم شود، وجود ندارد.

مسيول بسیج سازندگی ادامه داد: بسیج سازندگی به عنوان نماینده بسیج در دولت معرفی شده است. بسیج کار خودش را انجام می دهد و همان ابر حلقه میانی و کار تسهیلگری بین دولت و مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: اگر مقرر شد جوجه یک روزه‌ای به سمت معدوم‌سازی برود، حتما ورود پیدا می‌کنیم تا آنجا که به دست مردم روستاها برسد و چقدر مردم روستا نیاز به این کار دارند و بسیار خوب از آن ها نگهداری می‌کنند واین امر به معیشت خانواده ها هم کمک می نماید.

سردار زهرایی با بیان اینکه نظارت دامپزشکی یک اصل است، اذعان داشت: جاهایی که نظارت دامپزشکی بود، اثربخشی بالا بود و جاهایی هم که نظارت دامپزشکی نبود اثربخشی پایین بود.

وی ادامه داد: نظارت دامپزشکی بر طیور از ابتدا تا انتها یک اصل است. شناسایی مردم را ما انجام می‌دهیم و وظیفه مان این است که نظارت بر عملکرد شان داشته باشیم و گزارش عملکرد و خروجی کار را هم خدمت شما بدهیم. یعنی اگر جوجه یک روزه ای در اختیار ما قرار گرفت و بین مردم توزیع کردیم، خدمت شما ارايه دهیم که این جوجه ها چه شدند و به کجا رسیدند و در واقع چه اتفاقی برای آنها افتاده است.

مسيول بسیج سازندگی مطرح کرد: پیشنهاد بنده این است که اگر این کار ثمربخش بود، استمرار پیدا کند، یعنی حتی خارج از بحران هم بسیج، جوجه‌های یک روزه‌ای که مازاد بر نیاز باشند، را بین مردم روستاها تقسیم کند و به معیشت مردم کمک کند.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم که محصولات بر زمین مانده کشاورزان مثل سیب زمینی، پیاز و گوجه فرنگی که در مواقعی از فصول روی دست کشاورزان می‌ماند را جمع آوری کنیم، ادامه داد: با ایجاد قرارگاه جهادی می توانیم در جمع آوری محصولات روی زمین مانده مردم و به بازار رساندن آن با صلاح وزارت جهاد کشاورزی کمکی را انجام دهیم.

سردار زهرایی گفت: ما دو شبکه بزرگ صندوق های قرض الحسنه مردم یار اشتغالزا و شبکه گروه های جهادی تخصصی را داریم. بدون تصدی گری بسیج 27هزار صندوق قرض الحسنه ایجاد شده که بخش عمده آن مربوط به بدنه جهاد کشاورزی است، یعنی کاری که بچه های ما در روستا انجام می‌دهند عمدتا کاری است که با وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط است.

وی یادآور شد: 42 هزار گروه جهادی در کارگروه های تخصصی داریم و آمادگی داریم که با شبکه صندوق‌های قرض الحسنه و گروه های جهادی تخصصی به عنوان یک اهرم و تسهیل گر بدون تصدی گری در خدمت شماقرار بگیریم. در طرح جوجه یک روزه، در طرح آبخیز تا جالیز و در جذب تسهیلات تبصره 18 آمادگی داریم تا آن متقاضیان اهل در روستاها را شناسایی کنیم و به سازمان های استانی شما معرفی کنیم تا کار مشترکی را انجام دهیم.

مسيول بسیج سازندگی افزود: این کار بزرگ تدبیر دولت را در پی داشته و صبر مردم و تولید کنندگان هم می‌طلبد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد