پول داغ چیست؟ + فیلم

پول داغ چیست؟ + فیلم

در کلیپ قبلی درباره انواع پول در بازار سرمایه صحبت شد و عنوان گردید که در پول سه مدل پول وجود دارد: پول داغ، پول هوشمند و پول حقیقی. محمد رضوی کارشناس بازار سرمایه در این کلیپ به معرفی پول داغ پرداخته است.

به گزارش نبض بورس، در کلیپ قبلی (اینجا) درباره انواع پول در بازار سرمایه صحبت شد و عنوان گردید که در پول سه مدل پول وجود دارد: پول داغ، پول هوشمند و پول حقیقی. محمد رضوی کارشناس بازار سرمایه در این کلیپ به معرفی پول داغ پرداخته است.

پول داغ چیست؟

پول داغ یا پول در گردش به پول سرگردانی می گویند که با هدف دریافت سود بیشتر در بازه زمانی کوتاه تر به سرعت از بازاری به بازار دیگر منتقل می شود.

این تعریف پول داغ در اقتصاد است.

در بازار بورس پول داغ به چه می گویند؟

به خریداران قدرتمند می گویند. معمولا پلتفرم های ما اگر یک کد 200 میلیون تومان یا بیشتر خریداری کند را خریدار قدرتمند یا پول داغ می گویند.

یکی از بهترین روش ها برای نوسان گیری پول داغ است اما باید با شرایط آن و اینکه چه پول داغ خوب است؟ چه پول داغی کم اعتبار و ... است؟

کاربردهای مهم پول داغ

سه نوع کاربرد دارد:

اول نوسانگیری: از پول داغ عمدتا برای نوسانگیری استفاده می کنند.

دوم حمایت ها و مقاومت ها: نگاه کنیم ببینیم آیا این حمایت معتبر خواهد بود و یا می شکند؟ یا در مقاومت ها ببینیم که می شکند یا نه؟

سوم تشخیص شکست های فیک: چگونه؟ یک جا دید حمایت شکسته شده است ولی خریداران دارند قدرتمند خریداری می کنند احتمالا آنجا شکست فیک است. برعکس یک جا دید مقاومت شکسته شده است اما فروشندگان قدرتمندی دیده می شوند. آنجا هم همینطور و آن شکست احتمالا فیک است.

نکته فوق العاده مهم درباره پول داغ:

در پول داغ روند سهم برای ما بسیار مهم است.

از پول داغ تنها در سهم استفاده می شود؟

خیر. می توان از آن برای کلیت بازار هم استفاده کرد.

چه پول داغی حايز اهمیت است؟

پول داغی برای ما اهمیت دارد که همراه با رنج مثبت و کراس سرانه باشد.

آیا با پول داغ می توانند تابلوسازی کنند؟

بله. بیش از 90 درصد پلتفرم‌ها مبالغ بالای 200 میلیون را برای پول داغ در نظر می‌گیرند. بازیگری که بخواهد بازار را فریب دهد با مبالغ زیر 200 میلیون تومان خرید خود یا فروش خود را انجام می‌دهد؛ بنابراین این موضوع در پلتفرم نمایش داده نمی‌شود. مثلا بازیگر چند خرید با 200 میلیون تومان انجام می‌دهد شما فکر می‌کنید که پول داغ وارد شده است. سپس همین بازیگر فروش‌های خود را با زیر 200 میلیون تومان انجام می‌دهد و شما فکر می‌کنید که همچنان بازیگر در سهم حضور دارد، اما عملا او از سهم خارج شده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد