راهکار خلاقانه فرازمینی ها برای نجات بازار سرمایه

راهکار خلاقانه فرازمینی ها برای نجات بازار سرمایه

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به تحلیلی از مشاور 2 زاری و سوختی برای دکل گمشده و...

به گزارش بورس نیوز بازار سرمایه در همه جای دنیا به عنوان دماسنج اقتصادی و آیینه تمام‌نمای اقتصاد هر کشور شناخته می شود! ما هم اگر با همین نگاه به بازار سرمایه نگاه کنیم باید بگوییم که اقتصادمان تب 42 درجه دارد. بعد از حدود 80 درصد ریزش بازار سرمایه، امروز هم 475 نماد صف فروش بود! حالا ما مانده‌ایم بعضی از آقایان با چه حسابی به اقتدار اقتصادی و شکوفایی دردل تحریم‌ها می بالند! تراژدی ماجرای اینجاست که بازار سرمایه ما این روزها فقط سوژه تلخ کامی های خودمان نیست و تیتر برخی رسانه‌های معاند هم شده است. حتی صهیونیست‌ها با درج تصاویری از تابلوی خونین رنگ معاملات بازار سرمایه ایران، از حال بد اقتصاد ما صحبت می‌کنند! کاش ريیس پاستور قبل از آنکه خیلی دیر شود فکری بکند و حداقل سکاندار بی کفایت باب همایون را عوض کند.

گرانی تخم مرغ در راه است 
به نظر می رسد به زودی تخم مرغ هم گران خواهد شد!
سهامداران ناراضی دوباره امروز راه ملاصدرا را در پیش گرفتند و اعتراض کردند.

تیم بدهید؛ دروازه سوراخ تحویل بگیرید
یادتان هست یک زمانی برای عرضه های اولیه سر و دست میشکستند و چند وقت پیش هم که اعلام شد روش عرضه های اولیه تغییر خواهد کرد و به سهامداران خردی که مستقیما اقدام به خرید کنند، سهمی تخصیص نخواهند داد، عده‌ای ناراحت شدند و روی ترش کردند که چرا ما را از عرضه اولیه محروم می‌کند! نکته جالب توجه اینجاست که آخرین عرضه اولیه که سه روز پیش انجام شد امروز صف فروش شد! از آن عجیب تر اینجاست که با وجود احوال ناخوش بازار سرمایه و عدم جذابیت عرضه های اخیر، باز هم عده ای به دنبال عرضه دو تیم فوتبالی پایتخت در این بازار هستند! به قول برخی دوستان کافی است این دو تیم وارد بازار سرمایه شوند تا چنان خوار و خفیف شان کنیم که ببینیم ارزش بازار این تیم‌ها از مبلغ قرارداد 2_3 بازیکن کمتر خواهد شد.

راهکار عجیب فرازمینی ها برای نجات بازار سرمایه 

در 17 ماه گذشته که بازار سرمایه دچار مشکلاتی شده خیلی از سیاسیون کفش هایشان را در آورده و وسط گود پریده اند و برای نجات این بازار راهکار ارايه کرده اند. اما راهکار دوست سلماسی مان در بهارستان از همه جالب تر بوده!
این بزرگوار فرموده اند "جیب مستاجران قبلی پاستور بوده که از طریق بازار سرمایه پر شده، نه مستاجران فعلی! حالا هم کلا سازمان بورس را منحل کنید!" این همه نبوغ و ابتکار نمی‌تواند کار یک نفر باشد و شک داریم که شاید در ارايه چنین راهکار هوشمندانه‌ای، این بزرگوار از هوش مصنوعی و فرازمینی ها کمک گرفته باشند. البته در جایی که به مردم گفته می‌شود "ناراضی هستید جمع کنید از این کشور بروید"، منحل کردن سازمان بورس در پی اعتراضات سهامداری هم کار عجیبی نیست!

تحلیلی از مشاوران 2 زاری با ژست روشن فکری 
درحالی که ارزش بازار خیلی از شرکت‌های بازار سرمایه به قیمت‌های سال 98 رسیده، بعضی از اساتیدی که از اقتصاد فقط ادایش را بلدند، ادعا کرده اند بورس ایران حباب دارد! دلیل این ادعا هم البته مقایسه نسبت بازار سرمایه به تولید ناخالص داخلی ایران با همین نسبت در آمریکا و انگلستان بوده! جالب توجه اینجاست که این استاد گرانقدر، پایین تحلیل عجیب و غریب شان نوشته اند "ذینفعان بازار سرمایه انتقاد نکنند که بلاک خواهند شد"!!!
عجیب نیست که هر فردی را که اقدام به حمله مسلحانه و اقدامات تروریستی کند، دشمن و منافق و مزدور بیگانه می خوانیم؛ اما آنان را که با چنین اظهار نظرهای پوچ و توخالی، ماحصل یک عمر کار و تلاش مردم را به باد می دهند، دوست میدانیم و به مشاوره هایشان می بالیم؟؟؟

سوخت برای دکل گمشده 

یکی از اهالی بهارستان فرموده "روزانه 6000 تن ال‌پی‌جی یا همان گاز مایع تولید می‌کنیم که نمی‌دانیم 4000 تن کجا می رود"! به نظر ما که احتمالا این 4000 تن گازمایع راهی همان دکلی می‌شود که سالهاست دنبالشان می گردیم!

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد