تغییر دوباره دامنه نوسان بورس از ابتدای اردیبهشت‌ماه

تغییر دوباره دامنه نوسان بورس از ابتدای اردیبهشت‌ماه

بورستهران- ایرنا- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مصوب کرد تا دامنه نوسان قیمت‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه به مثبت 6 و منفی سه افزایش یابد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، «محمدعلی دهقان‌دهنوی» با بیان اینکه تغییر دامنه نوسان به مثبت 6 و منفی سه و بازنگری دستورالعمل گره معاملاتی از مهمترین تصمیمات امروز هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار است، افزود: پیش‌تر و بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، به هیات مدیره سازمان بورس اجازه داده شد تا دامنه نوسان به‌صورت تدریجی افزایش یابد.

وی گفت: از آنجا که این موضوع پس از سه روز کاری قابل اعمال است، از ابتدای اردیبهشت دامنه نوسان جدید اعمال می‌شود و تا پایان اردیبهشت برقرار است، سپس سازمان بورس نسبت به افزایش تدریجی و مجدد تصمیم‌گیری می‌کند.

دهقان‌دهنوی با اشاره به بازنگری دستورالعمل گره معاملاتی، اظهار داشت: مقرر شد بازنگری به گونه‌ای باشد که امکان نقدشوندگی افزایش یابد، در تغییراتی که انجام شد مجموع حجم معاملات در پنج روز از پنج درصد به 200 درصد افزایش یافت.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار بیان‌داشت: دامنه نوسان در گره معاملاتی همان 2 برابر باقی ماند، اما حجم مبنا در روز گره معادل یک سهم در نظر گرفته می‌شود، همچنین هیات مدیره سازمان بورس تصویب کرد که برای فروش اوراق تبعی استفاده از رتبه‌بندی مجاز باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: سازمان بورس برنامه‌های خود را برای تقویت تقاضا پیگیری کرده و ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، در جلسه 18 بهمن‌ماه سال 99 در جلسه شورای عالی بورس تصمیم گرفته شد تا از 25 بهمن‌ماه دامنه نوسان خرید و فروش سهام از منفی 2 تا مثبت 6 درصد تغییر کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد