زیان سهامداران بورس امسال جبران می‌شود؟

زیان سهامداران بورس امسال جبران می‌شود؟

عقبگرد بورس به کانال یک میلیون و 200 هزار واحد سهامداران را مایوس کرد. سهامدارانی که حالا به انتظار نشسته تا در سال 1400 زیان خود را جبران کرده و سرمایه از کف رفته را به دست آورند اما آیا امیدی هست؟

به گزارش تجارت‌نیوز بازار سرمایه که از اواخر مرداد سال گذشته سر ناسازگاری گذاشته است در سال جدید هم به کانال یک میلیون و 200 هزار واحد برگشت.

این روند فرسایشی حالا سهامداران را مایوس و نگران کرده است که آیا در سال 1400 به سرمایه از دست رفته می‌رسند؟

علیرضا کریمیان، کارشناس بازارهای مالی در پاسخ به این پرسش به تجارت‌نیوز می‌گوید: بازار سرمایه تا پایان امسال رشد شارپی نخواهد داشت مگر اینکه اعتماد به بازار برگردد و موج نقدینگی به سمت آن سرازیر شود که البته بعید می‌دانم.

او ادامه می‌دهد: بنابراین برای کسانی که در زمان دو میلیونی شدن شاخص کل وارد بازار سرمایه شده باشند، من تصور نمی‌کنم که زیان آنها تا پایان امسال جبران شود.

رضا شیرازی دیگر تحلیلگر بازارهای مالی هم اعتقادی مشابه کریمیان دارد و به تجارت‌نیوز می‌گوید: سهامدارانی که زیان سنگینی را تجربه می‌کنند احتمال کمی دارد که تا پایان سال 1400 شاهد بازگشت سرمایه خود باشند.

او ادامه می‌دهد: بازار فعلا در حالت سردرگم به سر می‌برد و نمی‌داند که گشایش سیاسی خاصی برای اقتصاد کشور رخ می‌دهد یا نه؟

شیرازی تاکید می‌کند: این دسته از سهامداران برای کاهش زیان خود بهتر است در موقعیت مناسب از بازار خارج شوند و با باقیمانده دارایی خود دیگر ریسک نکنند.

این کارشناس توضیح می‌دهد که برای فعالیت در بازار سرمایه حتما نیاز به دانش و آگاهی است و بیشترین زیان متوجه افراد ناآگاه بورس شده است.

برای اطلاعات بیشتر گزارش بورس به حالت رکود رسیده است را بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد