رکوردزنی مردم با سفرهای جاده‌ای در عید فطر

رکوردزنی مردم با سفرهای جاده‌ای در عید فطر

تردد بین استانی وسايل نقلیه مختلف در روزهای گذشته - که مصادف با تعطیلات عید فطر بود - در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 69 درصدی داشت و بسیاری از رکوردها در این زمینه جابه‌جا شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس سامانه‌های حمل و نقل هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور یک میلیون و 951 هزار و 351 وسیله نقلیه مختلف در روزهای گذشته ترددهای بین استانی داشته‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 69 درصد و در مقایسه با همین ایام در سال‌های 1399 و 1398 به ترتیب 30 درصد و هشت درصد افزایش داشته است.

در این ایام بیشترین سفرهای جاده‌ای مردم در روز جمعه  16 اردیبهشت ماه، با دو میلیون و 647 هزار و 500 وسیله نقلیه صورت گرفت که با توجه به موج اول و دوم سفرهای مردم در روزهای ابتدایی تعطیلات، این حجم بالای خودرو در مسیر بازگشت طبیعی به نظر می‌رسد.

بر اساس نقشه تخلیه و انباشت خودروهای بومی استان‌های مختلف در روزهای هفتم تا 17 اردیبهشت‌ماه، همه استان‌ها با افزایش ترددهای بین‌استانی مواجه شدند و در این میان گیلان، مازندران، خراسان رضوی و تهران و البرز با 137 درصد، 118 درصد، 95 درصد و 89 درصد افزایش، بیشترین رشد را تجربه کردند. استان‌های شمالی مازندران و گیلان نیز مانند همیشه بیشترین انباشت خودرو و در واقع مهمان را به چشم دیدند.

اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان در بازه زمانی هفتم تا 17 اردیبهشت ماه نشان می‌دهد که بیش از 10 میلیون و 231 هزار پلاک خودرو با ترکیب مبدا استان‌های مختلف در محورهای برون‌شهری مشاهده شدند که از این تعداد حدود 9 میلیون و 756 هزار پلاک معادل بیش از 95 درصد آن‌ها مربوط به وسايل نقلیه شخصی بوده است. در این میان خودروهای تهران و البرز با بیش از 2.5 میلیون خودرو بیشترین سهم را در این ترددها داشته‌اند و پس از آن خودورهایی با پلاک استان‌های فارس، مازندران، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد