ارزانی 10 هزار تومانی قیمت موز / تابستان موز به کیلویی 20 هزار تومان می‌رسد

ارزانی 10 هزار تومانی قیمت موز / تابستان موز به کیلویی 20 هزار تومان می‌رسد

امروز قیمت موز 10 هزار تومان ارزان شد؛ این در حالی است که میوه‌فروشان در برخی مناطق تهران هر کیلو موز را با قیمت 50 تا 60 هزار تومان می‌فروشند. ريیس اتحادیه فروشندگان میوه می‌گوید: میوه‌فروشانی که موز را گران خریدند، نمی‌توانند ارزان بفروشند اما کسانی که امروز موز را از میدان خریدند باید با فاکتور امروز بفروشند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت موز امروز بین 10 تا 12 هزار تومان ارزان شد و در نرخ‌نامه قیمت 29 تا 30 هزار تومان درج شده است اما میوه فروشان در برخی از مناطق تهران این میوه را با قیمت 50 تا 60 هزار تومان می‌فروشند! علت چیست؟

ريیس اتحادیه فروشندگان میوه به تجارت‌نیوز گفت: میوه‌فروشانی که موز را گران خریدند یعنی با قیمت قبل خریده‌اند نمی‌توانند ارزان بفروشند. در برخی از مناطق هنوز میوه فروشان موز جدید به دستشان نرسیده است.

اسدالله کارگر اظهار کرد: 60 درصد میوه فروشان برای خرید دو روز در میان میدان اصلی می‌روند. برخی هستند که موزهای قبلی را هنوز نفروختند. قطعا با یک چرخش دو روزه قیمت موز در تمام خرده‌فروشی‌ها ارزان می‌شود.

آیا موز به زیر 25 هزار تومان می‌رسد؟

آیا موز به زیر 25 هزار تومان می‌رسد؟ عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان به تجارت‌نیوز گفت: ممکن است تابستان موز به کیلویی 20 هزار تومان برسد. کاهش قیمت موز نه دست ريیس جمهور است و نه ريیس اتاق اصناف بلکه عرضه و تقاضا قیمت موز را تعیین می‌کند.

علت اینکه قیمت موز ارزان‌تر نمی‌شود، چیست؟ اکبر یاوری معتقد است: دلار نوسان دارد و موز هم با قیمت دلار آزاد محاسبه می‌شود. عرضه موز هندی روزانه در حال افزایش است.

به گفته او، در روزهای آینده 600 کانتینر وارد بازار می‌شود موز هندی به کیلویی 25 هزار تومان و اکوادوری به کیلویی 27 هزار تومان فروخته می‌شود. ممکن است موز هندی در چند روز آینده به کیلویی 20 هزار تومان برسد.

مردم دغدغه نداشته باشند، میوه ارزان می‌شود

فروشندگان میوه می‌گویند قدرت خرید مردم ضعف شده است. عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان در توصیه‌ای به مسيولان گفت: مردم دغدغه میوه شب عید را نداشته باشند، چرا که قیمت میوه‌ها روزانه در حال کاهش است. از مسيولان درخواست داریم، تمهیداتی بیاندیشند که قدرت خرید مردم افزایش یابد.

مطالعه بیشتر: 5 هزار تن میوه روی دست بارفروشان ماند / مردم میوه عید نمی‌خرند

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد