ادامه تقاضای ضعیف برای محصولات ایرالکو

ادامه تقاضای ضعیف برای محصولات ایرالکو

در هفته گذشته شاهد عرضه 2.280 تن محصول شمش آلومینیوم بوده‌ایم.

 

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت آلومینیوم ایران در هفته منتهی به 12 اسفند ماه سال جاری موفق به ثبت معاملات 1 هزار و 50 میلیارد ریالی در بورس کالا گردید.

در هفته گذشته شاهد عرضه 2.280 تن محصول شمش آلومینیوم بودیم. این عرضه با تقاضای 1.780 تنی همراه شد. نرخ هر تن از این محصول به 545 میلیون و 800 هزار ریال رسید که 4 درصد بیشتر از هفته قبل محسوب می‌گردد.

به این ترتیب افزایش نرخ این محصول در دو هفته اخیر به حدود 10 درصد رسید. علت اصلی این افزایش نرخ را می‌توان رشد نرخ‌های جهانی آلومینیوم در هفته‌های اخیر عنوان نمود. ارزش معاملات شمش آلومینیوم شرکت به 971 میلیارد ریال رسیده است.

همچنین شاهد عرضه 530 تن بیلت آلومینیوم این شرکت بودیم. این عرضه با تقاضای بسیار ضعیف 130 تنی مواجه گردید که یکی از کمترین معاملات این محصول محسوب می‌گردد. نرخ این محصول نیز 593.6 میلیون ریال در هر تن بود که 5 درصد بیشتر از نرخ هفته قبل از آن محسوب می‌گردد. ارزش معاملات این محصول نیز به 77 میلیارد و 170 میلیون ریال رسید.

در نمودار زیر روند شش ماهه نرخ دو محصول شمش و بیلت آلومینیوم این شرکت ارايه شده است. همان گونه که در نمودار نیز مشخص است در سه هفته اخیر شاهد رشد متوالی قیمت‌ها در محصولات ایرالکو بوده ایم.

 

بیشتر بخوانید:

افت چشمگیر نرخ فروش داخلی "فایرا" در بهمن

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد