افزایش 90 درصدی بازرسی کانتینرها از مبادی توسط دستگاه‌های ایکس ری

افزایش 90 درصدی بازرسی کانتینرها از مبادی توسط دستگاه‌های ایکس ری

ایلنا: ريیس کل گمرک گفت: اسکن و بازرسی کانتینرهای وارداتی و ترانزیتی در هفت‌ماهه سال جاری توسط دستگاه‌های ایکس ری مستقر در گمرکات کشور 90 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایلنا و به نقل از گمرک، «علیرضا مقدسی» گفت: اسکن و بازرسی کانتینرهای وارداتی و ترانزیتی در هفت‌ماهه سال جاری توسط دستگاه‌های ایکس ری مستقر در گمرکات کشور 90 درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: با هدف تسهیل در تردد کانتینرهای حامل کالاهای وارداتی و ترانزیتی، گمرک ایران نسبت به بازرسی و اسکن کانتینرها از طریق دستگاه‌های ایکس ری اقدام کرده است.

وی افزود: گمرکات اجرایی کشور با بهره‌گیری از مدیریت ریسک و سرعت بخشیدن به انجام تشریفات گمرکی، نسبت به تجهیز گمرکات کشور به تجهیزات کنترلی الکترونیکی اقدام کرده است که این امر باعث افزایش سرعت و دقت در عملیات گمرکی و تسهیل تردد کامیون‌های وارداتی و ترانزیتی از مبادی گمرکی می‌شود.

مقدسی گفت: در 7ماهه سال جاری تعداد 431 هزار و 773 اسکن توسط دستگاه‌های ایکس ری از کامیون‌های وارداتی و ترانزیتی انجام شده است که گمرک شهید رجایی با اسکن 171 هزار و 912 در راس قرار گرفت.

به گفته ريیس کل گمرک در این مدت همچنین 58 هزار و 968 اسکن از کامیون‌ها در گمرک دوغارون؛ 38 هزار و 412 اسکن در گمرک آستارا و 25 هزار و 537 اسکن توسط گمرک سرخس با بهره‌گیری از دستگاه‌های ایکس ری مستقر در این گمرکات انجام شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 15 دستگاه ایکس ری کامیونی در گمرکات اجرایی کشور فعال است.

به گفته مقدسی همچنین تعداد 2 دستگاه ایکس ری توسط بخش خصوصی تولید و در گمرکات کشور نصب و پس از اخذ مجوزهای لازم فعال خواهد شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد