قیمت طلا و سکه امروز 18 مهر / سکه مرز 11 میلیون و 700 را از دست داد

قیمت طلا و سکه امروز 18 مهر / سکه مرز 11 میلیون و 700 را از دست داد

اونس جهانی به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر ماند. به دلیل ادامه کاهش قیمت دلار قیمت طلا 18 عیار به یک میلیون و 138 هزار تومان کاهش یافت. قیمت سکه کانال 11 میلیون و 700 را از دست داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اونس جهانی امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر بود اما قیمت دلار روند نزولی روز گذشته خود را ادامه داد. به دلیل کاهش قیمت دلار روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار در بازار امروز هم مشاهده شد.

قیمت طلا 18 عیار در سایت اتحادیه طلا تهران به یک میلیون و 138 هزار تومان کاهش پیدا کرد و به پایین‌ترین قیمت خود در مهر 1400 رسید.

قیمت سکه هم با روند نزولی همراه بود و به قیمت 11 میلیون و 640 هزار تومان رسید و کانال 11 میلیون و 700 هزار تومان را از دست داد.

چه زمانی وقت خرید طلاست؟

در نظرسنجی اخیر کیتکو، سرمایه‌گذاران هفته پیش رو را صعودی در نظر دارند. به عبارت دیگر خوش‌بینی به این بازار در کوتاه مدت میان سرمایه گذاران بالا بوده است. تحلیلگران وال استریت، 14 نفر شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر معادل 57 درصد افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. پنج نفر معادل 36 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و یک نفر معادل هفت درصد نظر خنثی داشت.

همچنین میان سرمایه‌گذاران خرد، 841 نفر شرکت کردند که از میان آنها 442 نفر معادل 53 درصد به افزایش قیمت طلا و 265 نفر معادل 32 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که 134 نفر معادل 16 درصد نظری نداشتند.

خوش‌بینی سرمایه‌گذاران در یک ماه گذشته به شدت پایین آمده بود اما توانست در دو هفته گذشته دوباره نمایان شود.

اوله هانسن، ريیس استراتژی کالا در بانک ساکسو ، گفت که فلز گرانبها همچنان در مسیر خوبی پیش می رود ، حتی در حالی که انتظار می رود فدرال رزرو سیاست های پولی خود را تغییر داده و خرید ماهیانه اوراق قرضه خود را تا پایان سال کاهش دهد.

این در حالی است که آدریان دی، ريیس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی گفت: به محض این که بانک مرکزی آمریکا کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه را آغاز کند، بازار این اقدام را دیرهنگام ارزیابی می کند و قیمت طلا به کف رسیده و روند آن معکوس می شود. این اتفاق در سالهای 2005، 2013 و 2015 رخ داد.

مطالعه بیشتر: چه زمانی وقت خرید طلاست؟
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد