جذب کارجویان به بازار با کسب تجربه در محیط واقعی کار

جذب کارجویان به بازار با کسب تجربه در محیط واقعی کار

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و تربیت نیروهای انسانی ماهر و کارآمد را در ایجاد شغل و تثبیت آن موثر دانست و گفت: بهره‌مندی متقاضیان کار از آموزش‌های مهارتی و کسب تجربه در محیط واقعی کار زمینه اشتغال و جذب افراد به بازار کار را فراهم می‌کند.

غلامحسین حسینی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر نقش مهارت در افزایش بهره‌وری بنگاه‌ها، تربیت سرمایه‌های انسانی کارآمد و توانمند را در تثبیت و ایجاد اشتغال موثر خواند.

وی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی را از جمله شرکای اجتماعی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نام برد و گفت: بنگاه‌های اقتصادی می توانند در توسعه نهضت ملی مهارت آموزی و تربیت نیروهای انسانی ماهر و کارآمد اثرگذار باشند و از این طریق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را یاری دهند.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای یک سازمان حاکمیتی است که ماموریت اصلی آن تربیت نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر در چارچوب صلاحیت‌های حرفه‌ای مهارت‌آموزی و استانداردهای آموزشی است اما ارايه آموزش‌های مهارتی باید توسط همه شرکای اجتماعی صورت پذیرد.

حسینی نیا در عین حال به هزینه‌های سنگین آموزش‌های مهارتی اشاره کرد و گفت: این هزینه‌ها برای کارآموزان مراکز آموزش دولتی به طور رایگان است.

وی توسعه آموزش‌های مهارتی در محیط کار واقعی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اهتمام خود را برای ارايه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز اشتغال جوانان به کار بسته و در تلاش است با هم افزایی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، متقاضیان اشتغال مهارت‌های مورد نیاز صنایع را در محیط‌های کسب و کار واقعی کسب کرده و در همان محیط مشغول به کار شوند یا در بنگاه اقتصادی دیگر به فعالیت بپردازند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد