تحلیل تکنیکال و بنیادی گشان | شرکتی که ارزش آن دو برابر سود انباشته است!

تحلیل تکنیکال و بنیادی گشان | شرکتی که ارزش آن دو برابر سود انباشته است!

گشان اخیرا یک افزایش سرمایه 400 درصدی را تصویب کرده است و این موضوع در آینده روبه رشد شرکت بسیار با اهمیت است. گشان سهمی است که در طول یکسال گذشته بیش از 82 درصد اصلاح قیمتی در آن رخ داده و اکنون از کف قیمتی خود در 1900 تومان به اندازه‌ی 36 درصد رشد کرده است. روند صعودی سهم تا کجا ادامه خواهد یافت؟

به گزارش نبض بورس، گشان چند روزی است که معاملات بهتری را تجربه می‌کند و در مورخه 23 تیر با دامنه نوسان 4 درصد مثبت و منفی معامله می‌شد. با اینکه معاملات روز چهارشنبه در آستانه بالا شروع شد، اما نوسانات زیادی را تجربه کرد تا اینکه در نیم ساعت پایانی سهم به صف خرید نشست. در پایان با معامله بیش از 22 میلیون برگه سهم که نسبت به معاملات تاریخی خود بی نظیر بود و پایانی 3.7 درصد مثبت بسته شد.

تحلیل بنیادی گشان | سود انباشته 1.9 هزار میلیارد تومان

گشان اخیرا یک افزایش سرمایه 400 درصدی را تصویب کرده است و این موضوع در آینده روبه رشد شرکت بسیار با اهمیت است، اما از آنجایی که بازار این روز‌ها از فقر تحلیل رنج می‌برد تابلو سهم با هر فشار فروشی درگیر صف فروش می‌شود و دیگر به نکته‌های ارزشمند تحلیلی سهم توجهی نمی‌کند. همین نکته بس شرکت به اندازه 1.9 همت (هزار میلیارد تومان) سود انباشته دارد و ارزش روی تابلوی سهم تنها 3.8 همت می‌باشد یعنی ارزش شرکت تنها 2 برابر موجودی نقد در حساب سود انباشته شرکت روی تابلو معاملات ارزشگذاری شده است. دیگر بماند این همه پروژه و چشم انداز سودآوری که پیش روی شرکت است.

تحلیل تکنیکال گشان
 
 

گشان سهمی است که در طول یکسال گذشته بیش از 82 درصد اصلاح قیمتی در آن رخ داده است و اکنون از کف قیمتی خود در 1900 تومان به اندازه‌ی 36 درصد رشد کرده و تا قیمت 2570 تومان ریکاوری کرده است. اما همچنان قیمت می‌تواند تا محدوده‌ فیبوی 0.23 اصلاح اخیر در 3900 تومان رشد کند و این یعنی یک بازدهی خوب و با نسبت R/R است.

هرچقدر حجم معاملات در سهم بیشتر شود قوام حرکت صعودی قیمت در آینده بیشتر می‌شود پس باید حجم معاملات سهم نیز در روز‌های آتی بررسی شود.

از طرفی دیگر محدوده‌ 2300 تومان به عنوان حمایت هندسی و موثر قیمت برای سهم وجود دارد و می‌شود که حد ضرر را سناریوی فوق را در همین محدوده گذاشت.

بیشتر بخوانید:

  • از مجمع ذوب چه خبر؟
  • بانکی که با صف فروش خداحافظی کرد!
  • در مجمع کاوه چه گذشت؟
  • تحلیل تکنیکال و بنیادی دارایکم

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد