فرصت سرمایه‌گذاری فراهم شده است؟ / کدام گروه‌ها در سه ماهه آینده سودساز هستند؟

فرصت سرمایه‌گذاری فراهم شده است؟ / کدام گروه‌ها در سه ماهه آینده سودساز هستند؟

بازار سهام امروز با افت و اصلاح شاخص کل همراه شد. در نیمه اول معاملات شاخص با دو هزار واحد منفی در کانال یک میلیون و 433 هزار واحد قرار گرفت. تحلیل کارشناسان از وضعیت فعلی بازار به چه صورت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام امروز با افت و اصلاح شاخص کل همراه شد. در نیمه اول معاملات شاخص با دو هزار واحد منفی در کانال یک میلیون و 433 هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن هم با 3766 واحد افت در محدوده 394 هزار واحد قرار گرفت.

سلمان نصیرزاده، کازشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره علت مثبت شدن بازار گفت: محرک اصلی بازارهای جهانی بودند که در پایان هفته گذشته سهام کامودیتی محور باعث جهش قیمتی شد و این موضوع در گروه‌های فلزی، معدنی خود را نشان داد.

وی ادامه داد: ضعف فعلی بازار پایین بودن حجم معاملات است. حجم پایین هم الگوهای منظمی را در رفتار بازار ایجاد نمی‌کند و می‌تواند باعث شود رشدهای بازار موقتی باشند. با توجه به شرایط فعلی، بازار از مسايل غیربازاری تاثیر می‌پذیرد و واکنش‌های سهامداران مربوط به سیاست‌های کلان است و منجر به این مساله شده است که در کوتاه مدت سرمایه‌گذاران محافظه‌کارانه عمل کنند.

نصیرزاده در بخش دیگری گفت: سیاست‌های بانک مرکزی در حوزه پولی و بودجه تهدیدهای مهم بازار هستند که می‌تواند در سه ماهه پایانی بورس را تحت تاثیر قرار دهد.

این کارشناس بازار گفت: اگر با نگاهی بنیادی بخواهیم به بازار نگاه کنیم، با قیمت‌های فعلی بازارهای جهانی و دلار نیما مشکلی در بازار دیده نمی‌شود و اگر تایم فریم خود را بزرگ‌تر کنیم و به چند هفته اخیر بازار توجه نکنیم، فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

وی افزود: ابهامات کلان باعث می‌شود P/E انتظاری بازار پایین بیاید. در چنین شرایطی که ابهامات در بازار زیاد است P/E انتظاری و تحلیلی بازار در محدوده 6 یا 7 قرار می‌گیرد و سهامداران باید به دنبال سهام‌هایی باشند که در حال حاضر محدوده P/E پنج یا پایین‌تر دارند و می‌توانند جذابیت برای سرمایه‌‌گذاری داشته باشند. نصیرزاده ادامه داد: بازار نمی‌داند سیاست‌گذار به دنبال چه چیزی است و همین موضوع باعث شده نوسان‌پذیری بازار کمتر شود.

این کارشناس بازار گفت: شفافیت در سیاست‌های کلان سیاست‌گذار باعث رفع وضع موجود می‌شود. در حال حاضر تمام شرایط بنیادی برای رشد بازار مهیا است اما سیاست‌های مبهم دولت رفتار سهامداران را محافظه‌کار کرده است.

مطالعه بیشتر: شوک‌های جدیدی به بورس وارد می‌شود؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد