دولت و مجلس به داد مخابرات برسند!

دولت و مجلس به داد مخابرات برسند!

مدیر مخابرات منطقه بوشهر عنوان کرد: انتظار داریم امسال دولت و مجلس برای حفظ و بقای مخابرات و با توجه به تجربه یک سال گذشته که تاثیر شگرف پهنای باند و اهمیت خدمات اینترنتی بر آموزش و بهداشت را مشاهده کردیم به داد مخابرات برسند چرا که ادامه این وضعیت، ما را با دشواری روبرو کرده است.

ایسنا: مدیر مخابرات منطقه بوشهر عنوان کرد: انتظار داریم امسال دولت و مجلس برای حفظ و بقای مخابرات و با توجه به تجربه یک سال گذشته که تاثیر شگرف پهنای باند و اهمیت خدمات اینترنتی بر آموزش و بهداشت را مشاهده کردیم به داد مخابرات برسند چرا که ادامه این وضعیت، ما را با دشواری روبرو کرده است.

علی مهرپویا در نشست با خبرنگاران گفت: ظرفیت ورودی پهنای باند استان به دو برابر و خروجی استان به شهرستان‌ها 10 برابر افزایش یافته است. در پرمصرف‌ترین شرایط کاری ما بیش از 60 درصد شبکه بهره‌برداری نمیشد و در حال حاضر مصرف مشتریان مخابرات به 3 برابر رسیده است.

وی افزود: شرکت‌های خصوصی فعال نیز که به نوعی رقبای مخابرات محسوب می‌شوند در حوزه‌های تلفن ثابت و فیبر نوری از بستر و پهنای باند مخابرات استفاده می‌کنند و ما هیچ‌گونه محدودیتی برای ارايه خدمت به آنها نداریم.

این مسيول خاطرنشان کرد: در سطح استان بوشهر تعداد 1000 مدرسه را به ADSL مخابرات متصل کردیم تا مشکلی برای استفاده از امکانات بر بستر اینترنت وجود نداشته باشد.

مدیر مخابرات منطقه بوشهر اظهار کرد: طی 17 سال گذشته تعرفه مخابرات کشور در حوزه تلفن ثابت هیچ تغییری نکرده است و اگر برای 16 سال تورم حدود 15 درصدی طبق اعلام بانک مرکزی را محاسبه کنیم تا سال گذشته 300 درصد تورم داشته‌ایم و از سال گذشته تا امروز این رقم چند برابر بوده اما تعرفه‌های مخابراتی تغییر که نکرده هیچ بلکه در سال گذشته و با اجرای برنامه همکدی در کشور کاهش درآمد قابل توجهی داشته‌ایم.

مهرپویا ادامه داد: طی سال گذشته تا سال جاری همه هزینه‌ها 10 برابر شده و افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمد خدمات‌دهی را با مشکل روبرو کرده است. اگر در کنار این موضوع عدم پرداخت به موقع قبوض را در نظر بگیریم دیگر پولی برای اجرای برنامه‌ها و ارايه خدمات نمی‌ماند. انتظار داریم امسال دولت و مجلس برای حفظ و بقای مخابرات و با توجه به تجربه یک سال گذشته که تاثیر شگرف پهنای باند و اهمیت خدمات اینترنتی بر آموزش و بهداشت را مشاهده کردیم به داد مخابرات برسند چرا که ادامه این وضعیت نیروهای مخابرات را با دشواری روبرو کرده است.

وی با اشاره به بحث سرقت کابل‌های مخابراتی بیان کرد: همکاری ویژه نیروی انتظامی و نگاه ویژه دستگاه قضایی در خصوص سرقت کابل‌های مخابراتی قابل تقدیر است، همه می‌دانیم که تامین و جایگزین کردن این امکانات و تجهیزات چقدر سخت و هزینه‌بر است.

مدیر مخابرات منطقه بوشهر تصریح کرد: امکان توسعه زیرساخت‌ها، و بسترهای افزایش پهنای باند و تقویت اینترنت در سطح استان بوشهر فراهم است تا اگر اتفاقی مانند کرونا رخ داد بتوانیم پاسخگوی نیاز جامعه باشیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد