پیش‌بینی ريیس بانک مرکزی از آینده بازار ارز

پیش‌بینی ريیس بانک مرکزی از آینده بازار ارز

ريیس ‌کل بانک مرکزی ضمن اشاره به اینکه وضعیت درآمدهای ارزی کشور و ورود ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاری کشور نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است، گفت: رفع تعهد ارزی از واردکنندگان برای ما بسیار اهمیت دارد و جزو سیاست‌های بانک مرکزی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی صالح‌آبادی با بیان اینکه اکنون خوشبختانه در حوزه بازار ارز از یک ثبات نسبی برخوردار هستیم، گفت: از برنامه‌های جدی بانک مرکزی بحث برگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی و عرضه آن در سامانه نیماست که در حال انجام است.

طبق اعلام بانک مرکزی، وی ادامه داد: در هفت ماه و نیم ابتدایی امسال نسبت به کل سال گذشته، عرضه ارز در سامانه نیما بیشتر انجام شده و این موضوع حاکی از آن است که وضعیت درآمدهای ارزی کشور و ورود ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاری کشور نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است. ورود ارز به کشور یک نقطه مثبت بوده و این سیاست را حتما تداوم خواهیم داد.

بازار ارز به تعادل می‌رسد

صالح آبادی با تاکید براینکه ارز حاصل از صادرات نفت، میعانات و گاز نیز در بازار عرضه می‌شود، اظهار کرد: مشکلات و موانع یکسری از وجوهی که در خارج از کشور محدودیت استفاده داشت، رفع می‌شود و تا کنون وضعیت خوبی در این زمینه وجود دارد. باز شدن این موضوع هم توانسته به میزان عرضه ارز ما در بازار کمک کند.

ريیس ‌کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه بحث رفع تعهد ارزی از واردکنندگان برای ما بسیار اهمیت دارد و جزو سیاست‌های بانک مرکزی است و دنبال خواهد شد، گفت: در بازار متشکل ارزی عرضه و تقاضا به شکل متعادلی وجود دارد و آن را نیز تقویت می‌کنیم و فکر می‌کنم بازار ارز وضعیت متعادلی را در آینده داشته باشد.

منبع: خبرآنلاین

مطالعه بیشتر: چرا قیمت دلار امروز افزایش پیدا کرد؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد