پیش‌بینی بورس شنبه 14 آبان | معاملات به چه سمتی می‌رود؟

پیش‌بینی بورس شنبه 14 آبان | معاملات به چه سمتی می‌رود؟

شاخص کل بورس تهران در تمامی روزهای معاملاتی هفته اخیر رشد کرد و طی روز چهارشنبه 0.24 درصد افزایش یافت و شاخص هم‌وزن نیز بازدهی مثبت 0.19 درصدی را به ثبت رساند تا روند صعودی بازار تداوم یابد. آیا فردا شنبه 14 آبان ماه نیز این روند ادامه دار است؟

به گزارش نبض بورس، بورس اوراق بهادار تهران چهارشنبه در یک روند نوسانی قرار گرفت، به گونه‌ای که ابتدا رشد، سپس کاهش و در نهایت رشد کرد و شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 2793 واحد، به رقم یک میلیون و 283 هزار و 250 واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 588 واحد به رقم 365 هزار و 649 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 762 هزار میلیارد تومان رسید

شاخص کل بورس طی روز چهارشنبه 0.24 درصد افزایش یافت و شاخص هم‌وزن نیز بازدهی مثبت 0.19 درصدی را به ثبت رساند تا روند صعودی بازار تداوم یابد.

طی روزهای گذشته شرایط متفاوتی برای بورس تهران رقم خورد و برخی متغیرهای مهم درحال آماده کردن شرایط برای بازار سرمایه هستند. برگزاری جلسات حمایتی در ابتدا مانع از تداوم ریزش‌های بیشتر بازار شد و اکنون نرخ دلار بازار آزاد، چراغ سبز صعود تورمی را به صعود بورس تهران نشان می‌دهد.

نگرانی دوباره از بازارهای جهانی؟

نشست ماه نوامبر فدرال رزرو روز چهارشنبه برگزار شد و بانک مرکزی ایالات متحده در ششمین اقدام خود برای مبارزه با اژدهای تورم، نرخ بهره را برای چهارمین بار متوالی 0.75 درصد دیگر افزایش داد و این نرخ را به 4 درصد رساند. این عدد از سال 2007 تاکنون تکرار نشده بود و یک رکورد 15 ساله محسوب می‌شود.

مهم‌تر از این افزایش که طبق انتظارات پیش رفت، سخنان جرومی پاول ريیس فدرال رزرو بود که بازهم از تداوم سیاست‌های انقباضی در ماه‌های پیش رو خبر داد. او در سخنان خود عنوان کرد که مقصد نهایی بانک مرکزی آمریکا برای نرخ بهره، نسبت به پیش‌بینی‌های گذشته افزایش یافته است و همین موضوع باعث واکنش دوباره بازارهای جهانی سهامی و کالایی شد و قیمت‌ها بار دیگر کاهش یافتند. در این بین اما کارشناسان اعتقاد دارند که این موضوع به دلایلی، دیگر تاثیر منفی قدرتمندی همچون گذشته بر بازارها نخواهند داشت. کارشناسان دو دلیل اصلی را برای ثبات بازارهای جهانی طی یک ماه گذشته عنوان کرده‌اند. برخی اعتقاد دارند که تورم اگرچه همچنان در سطوح بالایی قرار دارد اما اوج خود را رد کرده و روندی کاهشی به خود گرفته است که این موضوع می‌تواند که فدرال رزرو را برای آرام کردن سیاست‌های انقباضی قانع کند. از سمتی نیز تکنیکالیست‌ها عنوان می‌کنند که در بازارهای سهامی و کالایی، بسیاری از شاخص‌ها و کلاس‌های دارایی، در حمایت‌های تکنیکالی مهمی قرار گرفته‌اند که می‌تواند از ریزش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، کمااینکه طی هفته‌های گذشته نیز این اتفاق رخ داده است. بنابراین این موضوع می‌تواند به تداوم ثبات در بازارها کمک کند.

پیش بینی بورس فردا

بنابراین پیش‌بینی می‌شود که بورس فردا بتواند به رخدادهای اخیر واکنش مثبت نشان دهد و شاهد تداوم روند صعودی باشیم. تنها موضوعی که می‌تواند بازار سهام را در روز آتی با چالش مواجه کند، مقاومت تکنیکالی است که اکنون شاخص کل بورس با آن دست و پنجه نرم می‌کند./فردای اقتصاد

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد